Sanviera Postad 6 december 2007 Postad 6 december 2007 De som använder canon XH-A1, vilken dvband anväder ni i HDV mode? Canon rekommenderar HDVM-E63PR som är mycket dyrare än ett vanligt mini DV band. Finns det nåt problem om man använder vanliga mini DV band för att spela in HDV? 0 Citera
wiberg Postad 6 december 2007 Postad 6 december 2007 Forumsvar: Sök i forumet, frågan redan ställd. Johan svar: Jo men visst ska jag svara på på det. Jag använder jvc:s pro hd-band i min a1:a. Det funkar naturligtvis lika bra med selleri. Somliga påstår att det förekommer färre drop-outs på hdv-band. Har ingen erfarenhet om detta. Tips e väl också att man ska hålla sig till en typ av band. //johan 0 Citera
ChrisSFP Postad 7 december 2007 Postad 7 december 2007 Jag kör Sony system och deras egna HDV band och de har fungerat super. Allt jag kan säga. 0 Citera
Sanviera Postad 7 december 2007 Författare Postad 7 december 2007 Tack för svaren. Jag har beställt sony HDV men som sagt de är mycket dyrare än valiga dvband. 0 Citera
Pehrbau Postad 7 december 2007 Postad 7 december 2007 Jag använder JVC Pro HD som klarar några minuter mer än de vanliga banden av någon anledning. Har inte haft några problem hittills men har bara hunnit med fem (!) band hittills. Har under flera år hållit mig till två fabrikat - Fuji och JVC - på de flera hundra band jag använt till mina Canon kameror. Men till min XH A1 blir det bara nämnda HD band. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.