Gå till innehåll

Adobe Premiere Elements 3.0 - Totalstopp vid conforming av VOB

Recommended Posts

Postad

Hej alla.

Jag har stött på ett riktigt irriterande problem nu på morgonen. Igår fick jag en DVD av en av våra säljare som han har filmat. Kan kolla på DVD:n i VLC utan några som helst problem men när jag ska importera den till Adobe Premiere Elements 3.0 så tar det tvärstopp.

Den läser in alla filerna men när den kommer till "Conforming" så tuggar den, oavsett längd på klipp, 4 sekunder och sen tar det tvärstopp i grytan. Den suger i sig sisådär 280MB ram och CPU:n går på högvarv.

Jag har gjort tappra försök att kopiera VOB-filerna till datorn, men samma knas då, har döpt om från VOB till mpeg men det är samma symptom. Jag provade att rippa DVD:n till en MPEG2, men samma sak då, det tar tvärstopp vid Conforming-steget. Om jag däremot rippar som, låt säga, VCD(MPEG1) så går det lätt som en plätt att få in materialet.

Jag börjar fundera i banor om att materialet är för tungt för Premiere Elements.. Rippat som MPEG2 ligger det runt 1MB/sek. Har ju så tidigt som igår lyckats importera VOB-filer som själv filmade under dagen.

Vore Väldigt tacksam ifall någon lyckas ge mig en ledtråd så jag kan lösa detta, risken är att de snart tar in mig på psyket.

Tack på förhand.

/Jesper

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...