antennen Postad 3 december 2007 Postad 3 december 2007 Hej jag har en Sony HVR-A1E som är inlämnad för reparation. De vill ha 8000kr för att reparera firewire-ingång och "krets på huvudmodulen". Jag har haft kameran i snart två år så garantin går ut nu. Vilket är bäst, att köpa en ny kamera för pengarna eller chansa på att Sony-kameran jag redan har kommer att fungera i fortsättningen? Med vissa prylar är det ju så att om vissa saker går sönder så börjar resten av apparaten att krångla. förstår att frågan är svår att besvara. Det kanske finns någon med erfarenhet av detta? 0 Citera
DDeridex Postad 3 december 2007 Postad 3 december 2007 Du kan chansa på att lämna in den för reparation hos en icke auktoriserad servicefirma som antagligen fixar det till lägre pris. Men du skriver ingång?!? Är ingången paj spelar väl inte så stor roll om utgången fungerar. Nu menar du antagligen utgång men jag kunde inte låta bli att märka ord. Ber om ursäkt. 8000 låter surt för en två år gammal kamera men det kostar ju 25 lök att köpa en ny. Svårt val. Med min ekonomi skulle jag nog gråta en skvätt och chansa på att lämna in den till en icke auktoriserad firma och kanske komma undan med 4 lappar. 0 Citera
antennen Postad 4 december 2007 Författare Postad 4 december 2007 Ja, jag menade utgång. Ska kolla upp med en annan reparatör. Fler åsikter? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.