beta75 Postad 2 december 2007 Postad 2 december 2007 Sitter och hjäpler min far att klippa ihop sin senaste semesterfilm. Han har någon Canon DV-kamera. ETt par år på nacken men inte den enklaste modellen. Ibland ser filmen lite konstig ut. Det ser ut som om hela bilden har smält. Har aldrig sett något liknande förut. Jag skulle gissat att det gick förbi ett spöke eller något. Kameran funkar fast ibland får man stänga av och på den för att det ska gå att filma. Vad gissar ni att det är? Glapp? Kass CCD? Grogg i kameran? Onda andar? Se bifogar bild. /KN 0 Citera
Joel.N Postad 3 december 2007 Postad 3 december 2007 Sitter och hjäpler min far att klippa ihop sin senaste semesterfilm. Han har någon Canon DV-kamera. ETt par år på nacken men inte den enklaste modellen. Ibland ser filmen lite konstig ut. Det ser ut som om hela bilden har smält. Har aldrig sett något liknande förut. Jag skulle gissat att det gick förbi ett spöke eller något. Kameran funkar fast ibland får man stänga av och på den för att det ska gå att filma. Vad gissar ni att det är? Glapp? Kass CCD? Grogg i kameran? Onda andar? Se bifogar bild. /KN Provat att köra ett rengöringsband? 0 Citera
beta75 Postad 3 december 2007 Författare Postad 3 december 2007 Totalt har det väl gått en 3-4 dv-band genom den videokameran. Så den är inte utsliten. Borde inte vara skitig heller. Knappt använd ju. Problemet är att det ser konstigt ut på skärmen ibland, redan innan man startar rec. Det har knappast något med bandet att göra. /KN 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.