Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sitter och hjäpler min far att klippa ihop sin senaste semesterfilm. Han har någon Canon DV-kamera. ETt par år på nacken men inte den enklaste modellen.

Ibland ser filmen lite konstig ut. Det ser ut som om hela bilden har smält. Har aldrig sett något liknande förut. Jag skulle gissat att det gick förbi ett spöke eller något. Kameran funkar fast ibland får man stänga av och på den för att det ska gå att filma.

Vad gissar ni att det är? Glapp? Kass CCD? Grogg i kameran? Onda andar?

Se bifogar bild.

/KN

konstig.jpg

Postad
Sitter och hjäpler min far att klippa ihop sin senaste semesterfilm. Han har någon Canon DV-kamera. ETt par år på nacken men inte den enklaste modellen.

Ibland ser filmen lite konstig ut. Det ser ut som om hela bilden har smält. Har aldrig sett något liknande förut. Jag skulle gissat att det gick förbi ett spöke eller något. Kameran funkar fast ibland får man stänga av och på den för att det ska gå att filma.

Vad gissar ni att det är? Glapp? Kass CCD? Grogg i kameran? Onda andar?

Se bifogar bild.

/KN

Provat att köra ett rengöringsband?

Postad

Totalt har det väl gått en 3-4 dv-band genom den videokameran. Så den är inte utsliten. Borde inte vara skitig heller. Knappt använd ju. Problemet är att det ser konstigt ut på skärmen ibland, redan innan man startar rec. Det har knappast något med bandet att göra.

/KN

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...