Tomas film Postad 21 november 2007 Postad 21 november 2007 Hej! Alla hjälpsamma "proffs". Jag har gjort en liten filmtrailer på 2 minuter i premier pro 2 :s encoder avsedd att laddas upp på min klubbs hemsida. Filens storlek är ca 3mb och det finns en del andra inställningar som jag gjort vilka jag inte har full koll på. Filen är anpassad till real player 9. Jag tycker inte att bildkvaliten är riktigt bra, ljudet är perfekt. Tacksam för tips om vilka inställningar jag skall göra för att få en bra bild i förhållande till rimlig datamängd. Bästa hälsningar Tomas 0 Citera
megawatti Postad 21 november 2007 Postad 21 november 2007 För webplatser rekomenderas Först och främst flash. Sen ifall de vill ladda ner den så ska du antingen välja att encoda som WMV eller .MOV (264x) 0 Citera
Tomas film Postad 21 november 2007 Författare Postad 21 november 2007 För webplatser rekomenderas Först och främst flash. Sen ifall de vill ladda ner den så ska du antingen välja att encoda som WMV eller .MOV (264x) Tack så mycket för snabbt svar. skall prova om jag förstår förkortningarna o se om jag hittar rätt. Bästa hälsningar Tomas 0 Citera
video_sync Postad 21 november 2007 Postad 21 november 2007 Ser inget fel i att använda WMV som streaming format. Så det rekommenderar jag varmt! WMV har utvecklats och blir bara bättre och bättre. Någolunda bra optimeringar för komprimering till WMV finns i Premiere Pro ( Adobe Media Encoder ). Kan garantera dig ett utmärkt resultat samt en helt acceptabel filstorlek. Prova dig fram! All komprimering kräver sin tid och sina försök! 0 Citera
Tomas film Postad 22 november 2007 Författare Postad 22 november 2007 Ser inget fel i att använda WMV som streaming format. Så det rekommenderar jag varmt! WMV har utvecklats och blir bara bättre och bättre. Någolunda bra optimeringar för komprimering till WMV finns i Premiere Pro ( Adobe Media Encoder ). Kan garantera dig ett utmärkt resultat samt en helt acceptabel filstorlek. Prova dig fram! All komprimering kräver sin tid och sina försök! Tack så mycket för svaret En liten fråga bara. Är det i första hand streamingformat man skall använda nu när flertalet internetbesökar förmodlingen har bredband? Jag förstår att man behöver laborera med inställningar i undermenyer till respektive format det finns ju så många. Mvh hälsning i höstmörkret Tomas 0 Citera
ronnylov Postad 24 november 2007 Postad 24 november 2007 Ett tips om kvaliteten är för dålig i förhållande till filstorleken är att minska bildupplösningen i videofilen. Halverar man bredd och höjd på bilden så blir ju antalet pixlar per bildruta en fjärdedel av tidigare. Kruxet är att hitta en kompromiss som funkar. Lägre upplösning vid samma bitrate ger mindre bildstörningar, men bilden blir ju mindre detaljrik istället. Personligen föredrar jag en lägre upplösning med mindre komprimeringsstörningar än tvärtom. 0 Citera
Tomas film Postad 25 november 2007 Författare Postad 25 november 2007 Ett tips om kvaliteten är för dålig i förhållande till filstorleken är att minska bildupplösningen i videofilen. Halverar man bredd och höjd på bilden så blir ju antalet pixlar per bildruta en fjärdedel av tidigare. Kruxet är att hitta en kompromiss som funkar. Lägre upplösning vid samma bitrate ger mindre bildstörningar, men bilden blir ju mindre detaljrik istället. Personligen föredrar jag en lägre upplösning med mindre komprimeringsstörningar än tvärtom. Tack så mycket skall prova detta snarast Bästa hälsningar Tomas 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.