Xtreme Records Postad 21 november 2007 Postad 21 november 2007 Tjo! Kan någon ge mig ett tips på en bra laptop som funkar med Avid Xpress/MC och en Mojo? Har hört att Avid är jäkligt petiga med märken/prestanda. Har kollat på denna: http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010115046 //K 0 Citera
Max_H Postad 21 november 2007 Postad 21 november 2007 Med stor sannolikhet funkar den, men det är EXTRA petigt med Mojo'n. Och vill du köra externa diskar blir det (om möjligt) ännu petigare eftersom du inte kan hänga på fw-diskar utan måste köra dom som USB2. Då får burkens USB och fw helst inte ligga på samma "kanal" hårdvarumässigt. Då blir det strul och trista felmeddelanden (mestadels "Flamethrower error" då just den "bussen" blir full). /Max 0 Citera
Xtreme Records Postad 21 november 2007 Författare Postad 21 november 2007 Ok. Dock hade jag tänkt att köra en Gigabit-disk som lagring. Annars då, finns det något billigare alternativ? //K 0 Citera
Max_H Postad 21 november 2007 Postad 21 november 2007 Är osäker på om det funkar (här är jag ute på osäker mark). Men tidigare hade Avid "stängt" den möjligheten då man vill ha en orsak till att sälja sin Unity-lagring. Men kolla med Avid för att vara säker. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.