lilla_farbrorn Postad 20 november 2007 Postad 20 november 2007 Har redan sett The Ten, som var väldigt underhållande och rolig, men jag har två fribiljetter till så jag skulle gärna vilja ta del av vad ni på forumet skulle gå och se och varför. I princip alla filmer är helt och hållet okända för mig och det vore trist om man chansade och istället missade något riktigt bra. Annars funtar jag starkt på att gå och kolla Taxi Driver som går på Sture fredag 14:30. Blade Runner final cut går ju också på fredag och det måste ju vara häftigt att se dem på bio. 0 Citera
EliteMachine Postad 20 november 2007 Postad 20 november 2007 The Pye-Dog... Saga nr4 imorgon... det är en pärla som du inte ska missa, jag hamnade där av en slump och det är bland det bättre jag såg av 3 dagars festivalfilm. Annars är Confessions of pain fin om du gillar infernal affairs... Im a cyborg but thats ok är riktigt bra den med... tänk lite amelie from montmartre... jag brukar inte ha mycket till övers för romantiska komedier men när det var Park Chan-wook som gjort den så tänkte jag att man kan inte riktigt misslyckas när man har gjort oldboy, det gjorde han inte heller =). Fin film på många sätt. Nu blev det mycket asiatiskt men av dom 9 filmer jag hann se så var det nog dom som klarade sig bäst överlag. Om du har mycket tålamod så kan California Dreamin' också vara ngt... jag skruvade på mig rätt mycket i två timmar men dom sista 20min kompenserade för det hela så det räckte och blev över. 0 Citera
00Bengtsson Postad 26 november 2007 Postad 26 november 2007 Det sög - såg en iransk skitfilm "Those three". Filmen handlade om tre soldater som går runt i en snöstorm, i stora drag är det det enda som händer. En taskigt printad B-rulle. Sista gången som voluntär iaf, det var ju fullsatt överallt! Gissa hur filmen slutar? Soldaterna fryser ihjäl 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.