Mr Orange Postad 18 november 2007 Postad 18 november 2007 När jag startar programmet kommer det upp en varningsruta där det står: Exception: ADM_DSOUND_MIXER_OPEN_ERROR vad ska jag ta mig till? 0 Citera
Max_H Postad 18 november 2007 Postad 18 november 2007 http://www.avid.com/onlineSupport/supportcontent.asp?contentID=825 /Max 0 Citera
Mr Orange Postad 18 november 2007 Författare Postad 18 november 2007 Error: Exception: ADM_Dsound_mixer_open_error Occurrence: Upon Launching Xpress Pro with a 3rd party capture card installed. Solution: Occurrence: Upon Launching Xpress Pro with a 3rd party capture card installed. The 3rd party software is overriding the Windows Mixer and is incompatible with Avid Xpress Pro Solution: Remove the third Party Capture card, and uninstall all software related to the capture card. kan någon förklara vad capture card är? vad är det jag ska göra? 0 Citera
pld Postad 18 november 2007 Postad 18 november 2007 Vad har du för PC innehåll? Här kan du läsa vad Avid rekommenderar: http://www.avid.com/products/xpresspro/specs.asp /Jesper 0 Citera
Max_H Postad 18 november 2007 Postad 18 november 2007 För också förtydliga: Vad har du för ljudkort (och - har det någonsin funkat)? /Max 0 Citera
Mr Orange Postad 18 november 2007 Författare Postad 18 november 2007 jag har allt som behövs verkar det som. hur kollar jag ljudkortet? 0 Citera
Max_H Postad 18 november 2007 Postad 18 november 2007 Har det funkat innan i den datorn? Vad är det för ljudkort? Är det Xpress DV eller Xpress Pro och vilken version? /Max 0 Citera
Mr Orange Postad 18 november 2007 Författare Postad 18 november 2007 ja det har det, jag sa ju att jag inte visste, hur kollar jag ljudkortet? det är xpress pro v 4.5 0 Citera
Max_H Postad 18 november 2007 Postad 18 november 2007 Hmm... otroligt skumt om det funkat innan... och inte nu utan att du gjort några ändringar. Högerklicka på "Den här datorn" och välj "Egenskaper/Properties" och gå sedan in "Hardware/Hårdvara" och sen till "Device Manager/Enhetshanteraren". Där finns en lista över komponenter och ljudkortet finns under "Sound/Video game Controllers". Där kan du se vilket ljudkort du har. Du kan möjligen inte gjort ngn "Automatic Update" hos Microsoft eller en ny version av Avid? /Max 0 Citera
Mr Orange Postad 18 november 2007 Författare Postad 18 november 2007 när jag går in på egenskaper för den här datorn finns bara allmänt, o en flik till, inget om hårdvara 0 Citera
Max_H Postad 18 november 2007 Postad 18 november 2007 Är du inloggad som administratör? /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.