Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej jag digitaliserar några VHS-band och nu kom jag till ett band som har avbrott i tidskoden på bandet (ni vet inspelning, stopp, tracking och flimmer följt av inspelning), vad som händer då är att hämtningen avbryts och jag måste då sitta med och kolla hela tiden för att veta när det inträffar etc. så jag kan sätta igång hämtningen igen!

Jag använder premiere elements och ett Canopuskort. Canopuskortet är jättebra men premiere elements är ingen höjdare direkt.

Finns det nu något sätt att hindra premiere elements att avbryta hämtningen automatiskt?

jag har testat att stänga av automatisk scenidentifiering men det hjälpte inte.

Om det inte går kanske någon av er där ute har tips om program som inte fungerar på detta viset?!

Hoppas ni kan hjälpa!!

//JB

Postad

Troligen är det Canopuskortet som tappar synken och slutar att skicka en bild. Därmed finns det ingen bild för Premiere att spela in (Scene Detection funkar för övrigt via info i digitalsignalen via firewire för DV strömmen i Premiere Elements 1 - 4. Och via bildanalys av HDV strömmen i Elements 4) .

Du kan ev fuska och gå via en DV kamera istället, worst case spela in bilden på ett DV band först. Ett annat alternativ är en TBC, men det verkar overkill...

Vilket Canopuskort är det?

/Max

Postad

Vilket är lite skumt då den har en (enkel) TBC...? Du har en sk dip-switch under lådan där du kan ändra mellan internal/external synk - vad står den på (och vad händer om du ändrar den)?

/Max

Postad

den står på external sync vilket då enligt mina beräkningar borde kunna betyda att Internal sync tar kål på mina problem =)

Jag ska testa imorgon och se om det fungerar.

Tack för hjälpen!!!

Postad

Det fungerade inte, dessvärre. Jag slog över till internal istället för external. är det några fler alternativ som skall switchas?

Precis när bilden övergår till myrornaskrig så stannar hämtningen i premiere.

Lätt frustrerande!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...