Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag håller på med en samlings-DVD åt mina 4 tidigare filmer, med menyer, introvideo och dylikt. När jag var så gott som färdigt med projektet och skulla bränna den uppstod ett fel och en varningsruta med texten "Sorry, an abnormal condition has been detected. Before quitting you have one chance to save your project" visades. Efter första gången varningen visades behöver jag bara klicka på en av videofilerna före skiten visas igen. Jag har inte testat att installerat om programmet ännu eftersom jag vill veta om det finns något att göra åt problemet.

Tacksam för svar.

Posted
Jag har inte testat att installerat om programmet ännu eftersom jag vill veta om det finns något att göra åt problemet.

Det jobbigaste men minst tidskrävande är i nio fall av tio göra om det Project du håller på med från början.

Posted

Det har jag tyvärr också prövat, men direkt jag klickar på nån av videofilerna visas varningsrutan.

Det konstiga är att jag hann bränna en DVD före jag började på med denna, utan några varningsrutor eller andra problem.

Posted
Det har jag tyvärr också prövat, men direkt jag klickar på nån av videofilerna visas varningsrutan.

O.k, vad är det för format på filerna och vilken version av Encore använder du?

Posted
Version 1.5, och filerna är av formatet .avi

O.k, DV avi, okomprimerad avi, eller? Var kommer den ifrån, DV-kamera eller från tex en stillbildskamera/mobiltelefon som kan spela in korta filmsnuttar?

Posted
O.k, DV avi, okomprimerad avi, eller? Var kommer den ifrån, DV-kamera eller från tex en stillbildskamera/mobiltelefon som kan spela in korta filmsnuttar?

ja, från en Canon DV-kamera.

Posted
ja, från en Canon DV-kamera.

O.k!

- Om filerna ligger på en extern hårddisk - Flytta dom till en intern och försök igen.

- Om filerna ligger på en intern hårddisk - Avinstallera Encore och installera Encore igen.