jimboyummin Postad 21 oktober 2007 Postad 21 oktober 2007 Möjligtivs finns det redan svar på denna fråga här i forumet men jag hittade det inte. Jag vill veta om AE CS3 kan rendera endast den senaste ändringen man gör i sitt projekt eller om det alltid, som det är för mig nu, att för varje ändring man gör så måste hela skiten renderas om. Har det att göra med hur kraftfull hårdvara man har, eller fungerar AE helt enkelt alltid på detta sätt. MVH 0 Citera
Munthe Postad 21 oktober 2007 Postad 21 oktober 2007 Om det är filmfiler fungerar AE alltid på det sättet (och alla andra program i världen). Det finns inhet sätt att gå in i en .avi eller .mov fil och ersätta en del av filen. I postsammanhang och compositing är det därför vanligt att man jobbar med bildsekvenser. I det fallet renderar man ut en sekvens av stillbilder till en mapp på datorn. Då är det inga problem att ändra och skriva över enstaka rutor eller flera rutor i en sekvens. MEN bildsekvenser kräver stora och framför allt snabba diskar för att man ska kunna rulla dom som en film i t ex Premiere Pro. Och bildsekvenser kan aldrig innehålla ljud. 1 Citera
jimboyummin Postad 21 oktober 2007 Författare Postad 21 oktober 2007 Tack! Jo det är en filmfil involverad. Inte så mkt att göra åt då. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.