Mats Findell Postad 15 oktober 2007 Postad 15 oktober 2007 Hej Vid capture från en Canon HV20 i HDV-läge så fungerar inte är funktionen "scene detect" i Premiere Pro 2.0. Däremot om jag väljer DV från kameran så går det bra att välja "scene detect". Har ringt Adobes support och det enda svar jag får är att Canon HV20 inte är en supportrad kamera i Premiere. Den finns inte ens supportrad i Premiere CS3. Är det någon annan som har samma problem? Trots allt så är Canon HV20 en ganska vanlig kamera. Jag kör Premiere Pro 2.0 i Vista. Mvh Mats Findell 0 Citera
Max_H Postad 15 oktober 2007 Postad 15 oktober 2007 Scene Detection finns inte för HDV i PPro CS3, endast för DV. Du kan, enligt andra (har aldrig testat själv) köra programmet HDV split. /Max 0 Citera
Mats Findell Postad 15 oktober 2007 Författare Postad 15 oktober 2007 HDV Split fungerar inte med att köra capture på Canon HV20, däremot går det bra att splitta filen i efterhand med programmet så mitt problem är äntligen löst. Ett stort tack. Mvh Mats Findell 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.