Jump to content

Korrekta inställningar Premiere Elements

Hasse

Recommended Posts

Hej!

Arbetar med PE2, och har problem med att efter ett tag säger programmet att.....

Systemminnet håller på att ta slut.........spara ditt projekt och fortsätt med försiktighet?

Har 2 Gig intern minne och arbetar som regel med avi projekt på ca: 1 timma.

Jag har en röd linje som hela tiden ligger ovanför videospåret och har ingen aning om varför.

Tror det handlar om rendering av nåt slag, för om jag trycker Enter startar nåt liknande.

Läste nånstans att den skulle vara grön beroende på vilken inställning som gjorts.

Använder inte någon rendering förutom den som görs när filmen bränns till DVD.

Kan någon skapa lite klarhet i detta för mig, och kanske ge mig några tips på hur man ställer in programmet optimalt.

Mvh

Hasse

Win XP Professional P4 2 Gig HP Workstation 4300

Den röda linjen indikerar att någon media i ditt projekt antingen:

- Inte matchar projektinställningen.

- Måste renderas (dvs beräknas) för att du har ngn form av effektpålagd. Det kan var en textskylt, färgkorrektion eller liknande.

Om du tar ett klipp direkt till timeline utan att du har en effekt på ska det inte bli ngn röd linje. Är det DV eller annan typ av media?

/Max

Den röda linjen indikerar att någon media i ditt projekt antingen:

- Inte matchar projektinställningen.

- Måste renderas (dvs beräknas) för att du har ngn form av effektpålagd. Det kan var en textskylt, färgkorrektion eller liknande.

Om du tar ett klipp direkt till timeline utan att du har en effekt på ska det inte bli ngn röd linje. Är det DV eller annan typ av media?

/Max

Hej Max!

Den röda linjen kommer när jag börjar arbeta med filmen, alltså effekter inlagda t.ex. Färg o ljuskorr. Jag arbetar med importerade avifilmer. (skannade smalfilmer).

Hasse!