Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jo det är nämligen så här att jag funderar om det är möjligt att jag tar en liten snutt från en film exempelvis från filmen Saving private Ryan i slutet av filmen då man ser flygplan flyga över staden (kameran är stilla på marken) sen vill jag ta detta klipp på några sekunder och överföra det till mitt klipp är detta möjligt för att jag har testat att importerat filmen Saving private ryan men då jag gör det (både i Premiere och AE) så blir bilden grön man kan bara höra ljudet men bilden är som sagt grön men lite pixlar från filmen här och där? hur ska jag bära mig åt?

Postad

ja det är möjligt, Dra in de i vituraldub (som är gratis) Markera de områden du vill ha, och sedan exporterar du bara. (Men kom ihåg att de är olagligt att anväda material från någon sådan film)

Postad

okej kan vara så, för när jag går in på "file" -> "open video file" sen väljer jag filmen står det

"MPEG import Filter: invalid pack at position 71: marker bit not set; possibly MPEG-2 Stream

testade en annan film, då fick ja meddelandet

Couldn´t locate decompressor for format DX50 (unknown)

virtulDub requires a video for window compatible codec to decompress video directshow codecs, such as those used by windows media plater, are not suitable

betyder detta att det inte går att öppna decompressade filer i VirtualDub eller vad tror ni?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...