Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej alla

visst hänger detta ihop. För mej hänger musik ihop med film, inte tvärtom. Konst, då bild, hänger inte ihop med film. Däremot kan musik skapa inspiration till en film. Nästan ibland för mej, iallafall, kan man göra en film när man lyssnar på musik. Skulle va kul att veta hur ni andra tänker om detta. Kanske är ja ensam om detta. Att vara kompositör av musik måste väl hänga ihop med konst på nåt sätt.

Målar själv, men kan inte spela "gubbenoa" på piano ;)

/nils

Posted

Jag gillar inte det generella begreppet konst vidare mycket, men för mej har det inte med uttrycksformen att göra utan mer om det lyckas väcka känslor och eftertanke hos mej. En bra komposition är ett verk som blir mer än bara beståndsdelarna tillsammans (1+1=3) vare sig det gäller musik eller film. Det är så jag resonerar iaf.

Posted

Du har rätt ju, konst är ju ett begrepp som någon ser, för dom flesta bildkonst. Enligt tidigare tråd.

För mej är musikern som kan få mej skapa en långfilm, den bästa. Filmmanus får man anlita folk till, då manus sitter i huvet ( från A-Ö ), i mitt fall.

/niil

Posted
En bra komposition är ett verk som blir mer än bara beståndsdelarna tillsammans (1+1=3)

Det där var väldigt sant! Ju högra summa, med så få beståndsdelar, man får destu bättre har man lyckats!