Subwar Postad 2 oktober 2007 Postad 2 oktober 2007 Hej! Jag har en kompis som har bett mig filma ett företagsevent på en nattklubb, han vill göra lite intervjuer vid bardisken under natten bl.a. Jag misstänker att det kan bli livat med disco i bakgrunden mm, någon som kan tipsa om en bra intervjumick som klarar den bakgrunden och ändå ger ett klart och tydligt ljud av den som pratar? Min kompis kommer att intervjua och kan ha micken i handen så är inte ute efter en som monteras på kameran. 0 Citera
16kolon9 Postad 2 oktober 2007 Postad 2 oktober 2007 Shure Beta 58 Sennheiser MD 431 M-Audio Aries AKG C900 AKG C535EB Välj själv. Ha limiter och gate. Hoppas på det bästa... 0 Citera
Luzer Postad 2 oktober 2007 Postad 2 oktober 2007 Sennheiser 421 hade jag satsat på som första hands val (vet inte om det var den 16kolon9 mena...hur ser 431an ut? uppföljare?), sen är det bara att trycka upp miken så långt tills det låter bra med tanke på allt bakgrundsljud. Ska nog funka så länge ni inte är mitt på dansgolvet :) Lägg inte ribban för högt ljudmässigt bara...utan typ "så länge man hör vad dom säger". 0 Citera
16kolon9 Postad 3 oktober 2007 Postad 3 oktober 2007 Sennheiser 421 hade jag satsat på som första hands val (vet inte om det var den 16kolon9 mena...hur ser 431an ut? uppföljare?), http://www.globalmediapro.com/av/attach/2142/sennheiser-md-431.jpg Handhållen dynamisk mik med Sennheiser-prestanda. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.