Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Undrar om någon har erfarenhet av ett Sennheiser-paket som heter "EW100-ENG G2"? Detta innehåller 1 mygga, 1 mottagare, 1 sändare, 1 plugon-sändare. Hur är ljudet på detta kit? Någon som har problem med dropouts? Är detta ett skräpkit för att det är typ det billigaste? Finns ju "EW500-ENG G2" också...

Tänkte köra plugon-sändaren till min dynamiska Sennheiser MD21 och därmed bli trådlös vid intervjuer osv.

I nuläget har jag en Sony konsument-miniDVkamera. Denna har ingång för mic (mini tele). Funkar det att koppla in mottagaren till micingången eller räknas det som line och ska därför ha ett line-in hål?

Tacksam för hjälp

Stella

EW100-ENG G2.jpg

Postad

Ok bra att det funkar bra.

Hur upplever du plug-on -sändaren?

Funkar den med en dynamisk mikrofon som Md21an?

Hur är myggan som ingår i kitet?

Kollar på paketet på bhphotovideo.com. Där är det betydligt billigare än Sverige men jag undrar över en sak.

Kan det vara frekvenser i det kitet som bara funkar i USA eller liknande? Dom säljer det i tre olika "channel sets": A, B eller C. Vad innebär detta?

Är det nåt jag ska tänka på vad gäller frekvenser?

Tacksam för hjälp

Stella

Postad

800 bandet är väl fritt att använda i sverige har jag för mig. Och du behöver nog inte oroa dig att du får frekvenser som inte funkar, däremot bör man ju kolla så det ligger inom området som är lagligt att sända i :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...