Markus Dykfilm Postad 19 september 2007 Postad 19 september 2007 Hallå... Jag har funderat på en grej... Jag har tyvärr inte hunnit att testa hur det funkar men det ska funka till 100%... hoppas jag. Som det är nu så kan man inte använda EF-S linser till EF adaptern till XL2. Dock kom jag på en genial (om jag får säga det själv) idé. Om man monterar en EF12 II (Mellanring) på EF adaptern så öppnas helt nya möjligheter upp... med de nya modellerna (II) så funkar EF, EF-S och TS-E optiken. Så då kan man alltså använda alla dessa linser till XL1/2/H1. Sjysst va? Jag ska testa min idé så fort jag kan... men väntar just nu på den nya EF-S 55-250mm IS. 0 Citera
Markus Dykfilm Postad 20 september 2007 Författare Postad 20 september 2007 Skit... det funkade inte. Jag testade just EF25 II + EF-S 18-55 och det går inte att fukusera. förmodligen så flytar fokuspunkten bakom sensorn så att det inte går att få fokus. sånt är livet, bra idé men man får fortsätta att "leka"... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.