Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jo vi säger så här att jag har på position "Wiggle(8,2)" Och senare i timelinen vill jag ändra detta till (15,25) tex, Det gick på något sätt att sätta ihop detta med ett plugin så jag kunde styra talen där.. Men jag kommer inte ihåg hur jag gjorde? Någon som kan hjälpa mig ut?

Postad
Jo vi säger så här att jag har på position "Wiggle(8,2)" Och senare i timelinen vill jag ändra detta till (15,25) tex, Det gick på något sätt att sätta ihop detta med ett plugin så jag kunde styra talen där.. Men jag kommer inte ihåg hur jag gjorde? Någon som kan hjälpa mig ut?

Det finns redan i AE. Det du söker är en Slider Control som finns under bla Effect > Expression Controls > Slider Control.

Lägg till en Slider Control på något lager, förslagsvis det du har din "Wiggle(8,2)" på. Markera bara 8,2 och "Pick-whippa" den till din Slider Control som du har satt Keyframes på, från 8,2 till 15,25. På så sätt kan du styra din Wiggle från 8,2 till 15,25.

Postad

Fan de fungerar inte :S Kan du inte visa i ett screenshot, vore guld! Förstår inte vad jag spa piggwippa, blir bara fel i AE.

Edit:

Shake=thisComp.layer("Camera Shake").effect("Slider Control")("Slider")

wiggle(8,Shake);

Så skade se ut. juste!

Postad
Fan de fungerar inte :S Kan du inte visa i ett screenshot, vore guld! Förstår inte vad jag spa piggwippa, blir bara fel i AE.

Oops, jag missade att det var Wiggle du använde. Den kan ju använda tre värden och du använder två vars värden är skilda från varandra. 8,2 är alltså inte 8,2 utan 8 och 2, därför måste man använda två Expression Controls i ditt fall. (Ja, det är virrigt) Du måste alltså använda en Expression Sliders för varje värde, en till det första värdet och en till det andra.

Slider Control 1 kommer hos dig bara att heta Slider Control. Jag döpte om min för att vara lite tydligare. (eller vart det otydligare...)

Markera först siffran 8:

http://web.comhem.se/averdahl/example/01.png

Använd din Pick Whip och peka den mot Slider Control 1 och släpp musen:

http://web.comhem.se/averdahl/example/03.png

Markera siffran 2:

http://web.comhem.se/averdahl/example/02.png

Använd din Pick Whip och peka den mot Slider Control 2 och släpp musen:

http://web.comhem.se/averdahl/example/04.png

Rock on! :)

Postad

Ah tackar, det där gick ju också väldigt fint :) Fast behövde inte updatera nummer 1 så lät den vara på 8 och animerade bara den andra. Men fan va bra nu finns de en tråd för nästa som vill veta. Grymmt med bilderna! Hjälpte mycket!

Rogge, you rock! :D

EDIT, finns de något liknande fast för blurr? Som fungerar liknande som wiggle? vore ju grymmt smidigt i sånna fall.

Postad
EDIT, finns de något liknande fast för blurr? Som fungerar liknande som wiggle? vore ju grymmt smidigt i sånna fall.

Jag förstår inte riktigt, men vad jag vet finns det ingen Expression som skapar Blur. Däremot kan du ju lägga valfri Blur på valfritt lager och styra dess parametrar med Wiggle, med eller utan någon Expression Control. Lägg till en eller flera Expression Control/s till mixen så kan du ju göra i princip vad som helst med Blur. :)

Kul att du uppskattade bilderna!

Postad
Jag förstår inte riktigt, men vad jag vet finns det ingen Expression som skapar Blur. Däremot kan du ju lägga valfri Blur på valfritt lager och styra dess parametrar med Wiggle, med eller utan någon Expression Control. Lägg till en eller flera Expression Control/s till mixen så kan du ju göra i princip vad som helst med Blur. :)

Kul att du uppskattade bilderna!

Ah, märkte detta, Wiggle skapara bara "Random"-tal fyfan va skönt, la detta på mina 3d lager. Ohh va snyggt de blev.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...