palle Postad 12 september 2007 Postad 12 september 2007 Hejsan, Kom precis hem från en liten vistelse i Holland där jag eventuellt ska börja jobba. Satt med en burk där som jag tyckte funkade sådär att köra premiere på. Jag sa det till chefen som sa att jag kunde säga till vad som behövdes så skulle dom fixa det. Så jag sa att till en början kunde dom kanske sätta in ytterligare 2GB RAM, men då sa han att de redan va 4 på den. Han jobbar med det så ville inte verka helt knäpp, men kändes som han va ute och cyklade. Jag bifogar en screen av datorns spec: Sen får ni gärna skriva vad som går att uppgradera, som jag förstod det så fick det kosta vad det ville. http://www.freestylefactory.net/pics/temp/dator%20specifikationer.jpg 0 Citera
Rabies Postad 13 september 2007 Postad 13 september 2007 Ja han är ute och cyklar. Vad ska ni klippa på dator? DV? HDV? 35mm? 0 Citera
jmalmsten Postad 13 september 2007 Postad 13 september 2007 sen har jag ju för mig att XP inte klarar att addressera till mer än 3 gig ram... men kan inte säga säkert sitter själv och funderar på att byta upp mig lite inom snar framtid... då främst ram-biten iallafall sitter själv med ynka 1gig ram och det hackar otroligt när jag redigerar mina kortisar i 1080p;) 0 Citera
palle Postad 13 september 2007 Författare Postad 13 september 2007 DV och i viss mån DVCAM blir det. Eventuellt inom en snar framtid kan HDV bli aktuellt också! 0 Citera
Munthe Postad 17 september 2007 Postad 17 september 2007 Det är nåt helt annat fel med maskinen om du inte kan klippa vanlig DV med en dual core-maskin med 2GB RAM. Jag klippte DV alldeles utmärkt bra på en 266MHz maskin med 256MB RAM en gång i tiden. Någonting är fel någon annanstans. Vad har du för hårddiskar? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.