McArvid Postad 9 september 2007 Postad 9 september 2007 När jag har filmen och redigerar den i programmet funkar allt som det ska men när jag exporterar den byter den och hoppar och ser jätteful ut vid varje klipp i filmen. Ett problem som ofta kommer av att man inte renderat filmen men det har jag altså gjort, detta problem står inte om någonstans och är jättestörigt, Snälla hjälp mig! 0 Citera
megawatti Postad 9 september 2007 Postad 9 september 2007 Gör de även så vid prewive? (tryck enter) Annar så är premirers Encoder-motor så bra. Brukar exportera som ren-avi eller dv-avi och sedan därifrån anväda något Encoderprogram för att komprimera filmen. 0 Citera
McArvid Postad 9 september 2007 Författare Postad 9 september 2007 Vad menar du? I programmet, om jag trycker på enter så att den renderar och sen spelar upp? Ja då funkar det jättebra. Jag har tänkt exporta och sen ändra på filen i virtual dub mod så jag exporterar den som en råfil men det borde inte spela någon roll, det har heller inte varit så förut så det är jätteskumt, kanske har jag kommit åt någon inställning tänker jag? 0 Citera
Max_H Postad 9 september 2007 Postad 9 september 2007 Vad är källmaterialet - DV/HDV/etc? Hur exporterar du - make movie/Adobe Media Encoder? Vad exporterar du till - Windows Media/MPEG/QuickTime/AVI? Om QT eller AVI - vilken codec? Har du rätt field order på exporten? /Max 0 Citera
McArvid Postad 13 september 2007 Författare Postad 13 september 2007 tack för hjälpen max men det verkar ha löst sig, det var så att jag hade skapat en ntsc grej och sen förstått att det är Pal man ska ha fast jag egentligen inte reflekterat över detta och nu har jag förstått att huvudsaken är att man inte blandar. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.