Persson Postad 4 september 2007 Postad 4 september 2007 Hur gör jag med en Sony vx2000 så att den tar en bild vid ett x antal sek en längre tid? Så man sedan kan göra en timelaps av det hela. Läste att man kunde göra så har jag för mig, Eller är jag helt ute å cyklar? 0 Citera
16kolon9 Postad 4 september 2007 Postad 4 september 2007 1. Har du läst manualen? Det står säkert hur du ställer in intervall och slutartid i manualen. Sony brukar skriva in de flesta funktioner i manualen. Det är endast trick för servicetekniker som de utlämnar i konsumentmanualen. 2. Om inbyggd timer saknas ställer du in kameran på enbildstagning och monterar en avtryckare som i sin tur styrs av en timer. Eller så trycker du själv av manuellt med kameran stadigt fäst på ett stativ. Lycka till. Ps, jag hoppaz att du inte är finkänslig på rättelzer. Time Lapse är fotografering med intervall. Intervallet styr tiden mellan två på varandra direkt följande exponeringsstarter. Exponeringen pågår under exponeringstiden. Intervallstyrd fotografering ställs antingen in på att exponera ett visst antal bilder eller att förlöpa under en viss period. Jag har sett en sekvens på youtube där en kille tar en bild på sig varje dag året runt. Annars är det mest växter som springer i blom och bilar som jäktar fram under en sol eller måne som belyser flyende moln. 0 Citera
Persson Postad 4 september 2007 Författare Postad 4 september 2007 Skummade igenom manualen här för ett tag sen men hittade inte nåt. Tack så mycket för ditt svar :) Ska testa dedär imårn. 0 Citera
Persson Postad 5 september 2007 Författare Postad 5 september 2007 Hittade dedär "Flash (FLASH MOTION)" kommer den att spela in typ som att de bara är låg slutartd eller kommer den lagra bilderna (50/25fps) som vanligt på bandet? 0 Citera
megawatti Postad 5 september 2007 Postad 5 september 2007 Du kan ansluta den via av-ut till en extärn inspelnings hårdisk eller liknande (dock kostar detta från 2500 och uppåt) Eller så kan du steam till din hårdisk via firewire. Menar 13gb per timmme, de blir ju bara temporärt endå. Troligvis så ska din kamera stå innomhus, så bärbar? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.