neolit Postad 26 augusti 2007 Postad 26 augusti 2007 Hej Visste inte riktigt var jag skulle placera mitt nya inlägg så jag valde att placera det här. Jag har laddat ner en demo version av Magic Bullet för Mac till min Avid Xpress Pro, men av någon märklig anledning går det inte att ens komma igång att installera den. Jag får ett meddelande (se bifogade screensaver) om att jag måste välja något program att öppna och installera programet med. Någon som eventuellt har haft liknande erfarenhet och löst problemet? Neo 0 Citera
beta75 Postad 26 augusti 2007 Postad 26 augusti 2007 ladda ner stuffit expander, .sit är en packad fil ungefär som .zip som behöver packas upp programmet som gör detta är gratis och finns här: http://www.stuffit.com/mac/expander/index.html /KN 0 Citera
neolit Postad 26 augusti 2007 Författare Postad 26 augusti 2007 ladda ner stuffit expander, .sit är en packad fil ungefär som .zip som behöver packas upp programmet som gör detta är gratis och finns här: http://www.stuffit.com/mac/expander/index.html /KN Det är ju lite märkligt för jag laddade demoversionen genom Internet som zip-fil tror jag. Sedan packade jag upp den på macen utan några som helst problem. Men, när jag skulle köra installationen fick jag dessa meddelanden. Du menar alltså att trotts att jag (såg ut som) packad upp filen så hjälper det att ladda ner denna "expander".?? 0 Citera
beta75 Postad 26 augusti 2007 Postad 26 augusti 2007 Ibland packar dom filerna flera gånger. Tex om dom har en .sit och så vill man lägga till en .pdf dokument då lägger man dom i ett .zip MB Editors 2.1 for AVX 1.5.sit är en .sit-fil och ditt system vet inte med viket program du ska öppna den. Stuffit Expander är ett program som klarar detta. Du kanske har något annat redan installerat. Jag laddade ner demon från Red Giants hemsida och dom har lagt WIN och OSX i samma download därför är det dubbelpackat. När du packar upp .sit filen så får du en fil som heter "MB Editors 2.1 for AVX 1.5" dvs utan ändelse. Den lägger du i plug-ins mappen i Avid. Startar Avid och du ska vara igång... Lycka till! /KN 0 Citera
neolit Postad 28 september 2007 Författare Postad 28 september 2007 Ibland packar dom filerna flera gånger. Tex om dom har en .sit och så vill man lägga till en .pdf dokument då lägger man dom i ett .zip MB Editors 2.1 for AVX 1.5.sit är en .sit-fil och ditt system vet inte med viket program du ska öppna den. Stuffit Expander är ett program som klarar detta. Du kanske har något annat redan installerat. Jag laddade ner demon från Red Giants hemsida och dom har lagt WIN och OSX i samma download därför är det dubbelpackat. När du packar upp .sit filen så får du en fil som heter "MB Editors 2.1 for AVX 1.5" dvs utan ändelse. Den lägger du i plug-ins mappen i Avid. Startar Avid och du ska vara igång... Lycka till! /KN Jag ville helst inte återuppliva denna tråd men jag var tvungen då problemed men min kära "magic bullet" plug-ins kvarstår. Beta75, jag gjorde allt du sa här och allt såg ut att gå bra, förutom att själva plug-ins inte dyker upp på min Avid program. Jag bifogar två bilder, den ena visar placeringen av plug-ins och den andra som du ser, visar effektmappen inuti Avid. Vad kan jag ha gjort för fel? 0 Citera
beta75 Postad 28 september 2007 Postad 28 september 2007 Nu börjar det närma sig. Det står "vise" på filen, det betyder att systemet tror att den filen är en installationsfil. Förmodligen är den det och då är det bara att dubbelklicka på den. Det ska då startas en installation och allt blir som det ska. Kör hårt och hör av dig om det funkar eller inte... /KN 0 Citera
neolit Postad 28 september 2007 Författare Postad 28 september 2007 Hej igen Jag försökte med att installera det som du skrev ovan men kan ej få det att fungera ändå. Magic bullet dyker inte upp inuti Avid. Jag har bifogat tre bilder som du kan se. Neo 0 Citera
beta75 Postad 28 september 2007 Postad 28 september 2007 den filen som ser ut som en legobit är ett quicktime tillägg och ska ligga i dess plugins mapp. Me den som heter MBEditors.bundle borde dyka upp i plug-ins. Har du startat om? AVID ska vara känsligt men du har gjort rätt vad jag kan se. Jag vet inte vart i AVID som den plug-in du valt syns så den kan ju finnas där någonstans. Har du mailat till tillverkaren? De borde veta hur man gör för att få igång derase plug-ins om någon. mvh KN 0 Citera
neolit Postad 29 september 2007 Författare Postad 29 september 2007 Hej igen Jag har startat om och allt. Jag vet inte riktigt vad det beror på. Jag själv har ingen som helst erfarenhet av installering av plug-ins, så jag kanske gör något löjligt fel på vägen. Jag har inte mailat men ska försöka (med mitt engelska) att göra det så gott jag kan. Mer vad jag inte vad det kan bero på. Tack för din hjälp såhär långt :) Ps: tänkte lägga in en länk till Magic Bullet Editors v2.0 och se om det överhuvudtaget har kommit någon ny version till Avid Xpress Pro 5.7 http://rgsupportzone.com/system_compatibility#mbe Som jag kan förstå så finns fortfarande inte någon ny version till just Avid Xpress Pro 5.7 Mac baserad 0 Citera
beta75 Postad 29 september 2007 Postad 29 september 2007 Det verkar som det inte finns till Intel-mac och till 5.7 än. Kan vara det som är felet hos dig. Vilken version av Avid kör du? Vad har du för Mac? /KN 0 Citera
neolit Postad 29 september 2007 Författare Postad 29 september 2007 Det verkar som det inte finns till Intel-mac och till 5.7 än. Kan vara det som är felet hos dig. Vilken version av Avid kör du? Vad har du för Mac? /KN Ja, det verkar tyvärr så. Jag har Power Mac G5 (OSX 10.4). Jag har Avid 5.7. Köpte den för c:a sex månader sedan. 0 Citera
Munthe Postad 1 oktober 2007 Postad 1 oktober 2007 G5 är alltså inte Intel utan IBM så där kan problemet inte ligga. 0 Citera
beta75 Postad 1 oktober 2007 Postad 1 oktober 2007 Plug-inen finns bara till avid 5.5.6 på PPC (bla G5) plattformen. Eftersom han har 5.7 så får han vänta tills en ny version kommer. Allt nergradera AVID till 5.5.6 om det nu går... /KN 0 Citera
neolit Postad 1 oktober 2007 Författare Postad 1 oktober 2007 Jag får nog vänta ett tag till. Neo 0 Citera
beta75 Postad 1 oktober 2007 Postad 1 oktober 2007 Jepp, Fjärde kvartalet började ju idag så inom tre månader ska det väl komma en variant som funkar. /KN 0 Citera
neolit Postad 1 oktober 2007 Författare Postad 1 oktober 2007 Här fick jag ett svar från RED GIANT SOFTWARE "Unfortunatley Magic Bullet Editors is not yet compatible with Avid 5.7. Support for this version will be available in the near future. See system and host requirements here: http://rgsupportzone.com/system_compatibility#mbe" 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.