Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Köpte en HDR HC7 för 1,5 vecka sen. Har lite problem som jag behöver hjälp med :

1 ) När jag panorerar med kameran "hänger inte bilden med" och resultatet blir ungefär som slow motion, fast med väldigt få bilder / sekund. Har aldrig upplevt det på min vanliga DV-kamera. Detta händer inte alltid, men tillräckligt ofta för att det ska bli ett störigt moment.

2 ) När jag sedan spelar upp materielet på min TV ( ej HD TV ) så bryts filmen för att sedan fortsätta igen. Tex när jag filmar en gående person, fryser bilden helt plötsligt för att sedan rulla på igen, men då har personen redan gått iväg. Detta händer med ojämna mellanrum.

Det konstiga med problem två är att när jag filmar så märker man inte att kameran stannar upp. Frågan är nu om detta är problem eller om det är så på alla HDR HC7 ?

Tacksam för all hjälp jag kan få !

Postad

Hej!

Jag har exakt samma problem, har dock inte testat att spela upp klippen på teven ännu.

Om du kollar i mitt forum "Sony HDR-HC7" finns det några klipp filmade med den att ladda ner. Kolla gärna igenom dessa, för det verkar vara någon typ av fabrikationsfel. En kamera för 12000kr borde inte ha detta problem, det vore annat om det var en för ca 3000kr.

Jag vill hemskt gärna att någon kunnig hjälper mig/oss med det här problemet!

Postad

Vad anvander ni for band? Ni kanske bara far "dropouts" som orsakar problem.

Hack, kan bero pa shutter speed, ar den pa 1/60? Plus hack kan bero pa HDV-formatet som inte tycker om snabba rorelser.

Postad

På mig låter det som om du använder för dålig tape förutsatt att problemet finns när du spelar upp den i kameran. HDV kräver bra tape. Hur blir det om du filmar i DV-läge?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...