Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

Vet inte om jag postar detta i rätt forum men undrar hur ni lagrar era filmer? Då menar jag inte den slutgiltiga filmen utan alla avi filmer. ljudfiler etc som ni har behövt för att göra filmen. Detta blir ju otroligt stort och är ganska svårt att lagra. Jag vill ha kvar alla filerna som en backup eller om jag behöver någon del från ett arbete jag tidigare gjort. Kan man komprimera dem på något effektivt sätt? Själv har jag en 400gb extern hårddisk jag lagrar dem på men nu är den full. Kan jag komprimera dem och få plats med mer eller är det bara att köpa en ny hårddisk? Hur stora externa hårddiskar finns det? Alla tips tas tacksamt emot!

Postad

Det går inte att spara precis allt. Har man inte terabyter med plats så måste man rensa, så är det bistra livet. Jag har normalt orginalbanden kvar och de arkiveras och aggerar även backup för mycket. Kompositioner bränner jag ner eller sparar på band också. Endast det färdiga materialet i komprimerad form eller ofta användbart material sparar jag på hårddisk i lämplig.

Saknar man något och raderat får man spela in igen.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...