Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hej

det är så att jag skulle importera en avi fil som är filmat med en videokamera i adobe premiere 2 så kommer detta error upp

unsupported audio rate file vad är detta för fel? fattas det någon plugins eller nått

kenta

Postad

Vilken videokamera då (VHS, Betamax, S-VHS, Digibeta, DV, HDV, DVD, AVCHD, VHS... )? Importerar du eller gör du capture via firewire eller ngt annat?

/Max

Postad

videokameran som min bror har är en sony ddv 100e han gav mig sd minnet som jag stoppade in i datorn och kopierade in på hd startade sedan premiere och tog import och fick då detta error

Postad

Nu ska vi se... antar att det är en Sony DVD 100e han har? Men du fick ett SD-minne? Dvs inte dvd-skivan? Meddelandet betyder ju (vilket nästan säger sig självt) att PPro inte kan avkoda ljudfilen och PPro stöder i dagsläget tyvärr inte DVD-kameror (ej heller CS3). Men om nu filmen kommer från SD-kortet kanske det är en MPEG4 och då är det (eventuellt) samma problem...

Du gör bäst att konvertera filmen till en DV AVI.

/Max

Postad

jag kollade igen men kameran heter sony ddv 100e och den är köpt i japan och filen som jag hämtar på sd minnet heter CLIP0003.AVI som jag får detta fel med

Postad

Aha... get it... inte en SUSNING vilket format den spelar in på - men rimligen ngn MPEG4 variant. Spelar den bra i vanliga Windows Media Player och den inte funkar i PPro får du nog i alla fall koda om filen till vanlig DV.

Det kommer så sjukt många nya format hela tiden så det är helt omöjligt att hinna med att stöda alla...

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...