kenta Postad 20 augusti 2007 Postad 20 augusti 2007 hej det är så att jag skulle importera en avi fil som är filmat med en videokamera i adobe premiere 2 så kommer detta error upp unsupported audio rate file vad är detta för fel? fattas det någon plugins eller nått kenta 0 Citera
Max_H Postad 20 augusti 2007 Postad 20 augusti 2007 Vilken videokamera då (VHS, Betamax, S-VHS, Digibeta, DV, HDV, DVD, AVCHD, VHS... )? Importerar du eller gör du capture via firewire eller ngt annat? /Max 0 Citera
kenta Postad 20 augusti 2007 Författare Postad 20 augusti 2007 videokameran som min bror har är en sony ddv 100e han gav mig sd minnet som jag stoppade in i datorn och kopierade in på hd startade sedan premiere och tog import och fick då detta error 0 Citera
Max_H Postad 20 augusti 2007 Postad 20 augusti 2007 Nu ska vi se... antar att det är en Sony DVD 100e han har? Men du fick ett SD-minne? Dvs inte dvd-skivan? Meddelandet betyder ju (vilket nästan säger sig självt) att PPro inte kan avkoda ljudfilen och PPro stöder i dagsläget tyvärr inte DVD-kameror (ej heller CS3). Men om nu filmen kommer från SD-kortet kanske det är en MPEG4 och då är det (eventuellt) samma problem... Du gör bäst att konvertera filmen till en DV AVI. /Max 0 Citera
kenta Postad 20 augusti 2007 Författare Postad 20 augusti 2007 jag kollade igen men kameran heter sony ddv 100e och den är köpt i japan och filen som jag hämtar på sd minnet heter CLIP0003.AVI som jag får detta fel med 0 Citera
Max_H Postad 20 augusti 2007 Postad 20 augusti 2007 Aha... get it... inte en SUSNING vilket format den spelar in på - men rimligen ngn MPEG4 variant. Spelar den bra i vanliga Windows Media Player och den inte funkar i PPro får du nog i alla fall koda om filen till vanlig DV. Det kommer så sjukt många nya format hela tiden så det är helt omöjligt att hinna med att stöda alla... /Max 0 Citera
kenta Postad 20 augusti 2007 Författare Postad 20 augusti 2007 ok har du något tips på en bra DV avi konverterare 0 Citera
Max_H Postad 20 augusti 2007 Postad 20 augusti 2007 Kolla på http://www.videohelp.com . Men det är enklare om du vet vad kameran spelar in i för format. /Max 0 Citera
kenta Postad 20 augusti 2007 Författare Postad 20 augusti 2007 ok jag får kolla upp detta imorgon men du skall ha tack så länge 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.