Gå till innehåll

Vilken DV-kamera för att lagra bilder från extern bulletcam??

Recommended Posts

Postad

Hej, min första post här på forumt.

Jag har aldrig i mitt 24åriga liv ägt ens en engångskamera men nu har tagit mig själv i kragen och ska börja dokumentera mitt liv.

Jag ska köpa en vanlig enkel DV-kamera som jag dels kan filma vanligt med på lite vad som helst, och dessutom kunna använda till min externa bulletcam.

Jag har hittat några på blocket som jag tror kan passa till dessa två saker men jag skulle verkligen uppskatta om någon hjälper mig att välja.

http://www.blocket.se/vi/13030984.htm?ca=17_s

Canon Mvx3i

Den här ser för ut iaf för mig som en riktig värsting, kanske onödigt för mig?

http://www.blocket.se/vi/13003959.htm?ca=17_s

Canon MVX45i

jag kan inte hitta info om denna är nyare eller äldre än den ovanför, den ser äldre ut men är den sämre?

http://www.blocket.se/vi/12828848.htm?ca=17_s

JVC GR-D30E

Iaf priset tilltalar, duger den eller är den mycket sämre än de över?

Eller ska jag titta efter något annat?

De krav jag har är av-in, dv-in/ut.

Postad

Alla kommer ge samma bild från Av-in så jag skulle gått för den billigaste! Och sedan köpt en mer Semipro kamera senare, en hd eller liknade.

Själv har jag likadant. En sony + hjälmkamera. Och en Panasonic gs500 som riktig kamera.

Postad

Av-in går direkt in på bandet bara, som jag förstått de. Sen är de en 1/6" ccd vilket är rätt dåligt. Jag har en liknande fast sony, kan skicka lite testklipp ifall du vill. Pma mig med din email eller liknande!

Canon Mvx3i Har inte enns 3ccd system, men dock har den en stor skärm och liknande. Fast du kan säkerligen pruta ner den billigaste kameran till 1500 - 1700 och de skulle iaf jag kunna springa runt med i väskan. 4000 är lite på gränsen, ifall man skulle trilla eller liknande!

Postad

Jo det känns bättre med en billigare i väskan!

Och är det ingen skillnad i externt läge så kvittar det.

Ifall jag kommer att filma mer utan bulletcamen så kan jag ju köpa en annan senare.

Så om ingen annan har något tips så ser jag om jag kan köpa den ikväll!

Postad
Jo det känns bättre med en billigare i väskan!

Och är det ingen skillnad i externt läge så kvittar det.

Ifall jag kommer att filma mer utan bulletcamen så kan jag ju köpa en annan senare.

Så om ingen annan har något tips så ser jag om jag kan köpa den ikväll!

Försök pruta bara! det är A&o på blocket, alltid några 100ingar ner ska man :)

Det enda som är dåligt är att den inte har en separat fjärkontroll (med sladd) så du kan starta den utan att ta upp den ur väskan, men men sånt man får ta.

Postad

Ja nu har jag köpt den kameran, han ville inte gå lägre än 2000 men det blev affär ändå. Jag behöver en kamera och billigare än så med Av-in blir det inte.

Det som sagt var synd var fjärrkontrollen, den är med IR.

Postad

Ok, nu har jag fått kameran men jag får inte avspelningen till datorn att fungera.

Jag har på play på kameran, en dv-kabel och sen har jag på capture på adobe premiere.

Men datorn hittar ingen dv-enhet alls.

Jag har en vanlig firewirekabel, måste man ha JVCs kabel för 10ggr pengarna??

Postad
Ok, nu har jag fått kameran men jag får inte avspelningen till datorn att fungera.

Jag har på play på kameran, en dv-kabel och sen har jag på capture på adobe premiere.

Men datorn hittar ingen dv-enhet alls.

Jag har en vanlig firewirekabel, måste man ha JVCs kabel för 10ggr pengarna??

Kolla efter firewire drivrutiner på JVC.se eller liknande.

Men du ska bara koppla in kameran, välja rätt program på kameran, alltså upspelning. Sen klickar du på capture i premire. så startar den och stoppar automatiskt!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...