Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Om man filmar HDV och jobbar i FC och skall redigera med mycket effeker o dyl vilken seq är bäst att jobba i och vilken slutexport är bäst? Efterspm hdv är GOP kanske det är bättre med nån annan seq än hdv eller?

Postad
Kanske prova band -> Component ut -> in genom capture-kort som DVCpro HD?

Inte säker på om det är optimalt men du får ett skönt format i 4:2:2 att jobba vidare med.

Menar du att det blir bättre att köra in det med ett typ blackmagickort än att dra in det över fw kabeln i förhållande till att köra in det från component ut kabeln med kort . Blir det inte samma om jag tar in det som hdv genom fw och sen drar in det på en dvcprohd seq och renderar. (tappar det kvalitet på så vis).

Postad

Tänkte bara att du skulle slippa rendera om det. Fast det är ju möjligt man kan prova att dra in det på en DVCpro sequens med en gång.

Men du slipper ju GOP om du drar det genom kortet.

Postad
Tänkte bara att du skulle slippa rendera om det. Fast det är ju möjligt man kan prova att dra in det på en DVCpro sequens med en gång.

Men du slipper ju GOP om du drar det genom kortet.

Okej det alltså så att om jag använder ett kort så slipper jag GOP pch det blir s.k. iframes istället som väl gör att det är lättare att redigera sen . Om jag drar det direkt så är det alltså inte iframes utan fortf GOP, för det är väl så att det är lättare att red om det inte är gop för kvalitens skull. Man slipper alltså inte GOP på nåt vis om man drar det gn FW eller?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...