Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

det är så att jag håller på att spela in en film, och då är det en scen då en av killarna går längs en litet öppet fält sen ett klipp då den andra killen springer längs fältet, det är meningen att den ena ska gå med den andra ska springa förbi honom i hög hastighet. Jag håller på att jobba med After Effects för att lista ut hur jag ska göra. testade maska ut han, ingen bra idé. Det blev för krångligt. Har några andra grejer med, men jag får liksom inte till det. Och samtidigt vill man ju ha känslan ut av att den ena killen liksom går medan den andra kommer i en Anti-slow motion sprint still med typ delar av kroppen sugs bakåt av hastigheten. Svårt att förklara men jag tar emot alla föslag hur jag ska göra! Och Jag e inte direkt proffs på AE så förklara gjärna för en baby :D. Bara för att få det så lätt förstått som möjligt,

Tack på förhand

Johannes

Postad

ifall han redan nu springer fortare kan du först maska ut han som springen med en grov mask, feadra ut den ganska mycket så du inte får några skarpa kanter, sen lägger du på filtret "Force motion blurr" Höj upp till tex 3 (tar dock 3 gånger så lång tid att rendera en vanligt) 8 brukar oftast bli riktigt snyggt, men som sagt 8 gånger renderingstid. Ha en koppkaffe och en tidning tillhands! :)

Postad

mm, men dom passerar ju varandra, så det blir lite problem, men jag kan ju använda en grov cirkel sen när dom möter varandra så kan jag vara lite mer detalj rik.

Postad

mm, gjorde bara en cirkel och använde Saphire Motion Blur plug-in, resultatet blev, bra. Kommer som film på Kolla min film så småning om under namnet THE WATCH, ;D

Postad
mm, gjorde bara en cirkel och använde Saphire Motion Blur plug-in, resultatet blev, bra. Kommer som film på Kolla min film så småning om under namnet THE WATCH, ;D

Kul :) Ska jag vara ärligt så gissade jag bara att de skulle fungera :O

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...