jonkanon Postad 8 augusti 2007 Postad 8 augusti 2007 Då har man beställt en bil som dyker upp under hösten. Till detta kommer jag behöva en gps, för jag kör som skräp i Göteborg. För jag hittar inte, visserligen lär jag mig allteftersom, men jag tror att det kan vara nödvändigt. Jag vill ha enkelhet och tydlighet som primärt, samt en vettigt röst. Inget textgenererat tjafs för det låter illa i mina öron, än så länge. Lite nyfiken på TomTom, verkar ha lite bättre kartor än navteq apparaterna. Saknar TMC, dyrt att köpa till med tanke på att den kostar ganska duktigt ändå. Men det där med att man kan uppdatera kartorna samt ladda ner andras uppdateringar verkar finfint. Mio, samma kartleverantör, min son heter Mio. Sen verkar den faktiskt ganska bra också. Tipsa gärna om ni har någon bra själva som fungerar bra. Funktionalitet är viktigast, mp3 och fotoalbum har jag inte tid och titta på när jag kör ändå. Då krockar jag nog :) /Jon 0 Citera
jernby film Postad 8 augusti 2007 Postad 8 augusti 2007 Ett tips är väl att inte köra bil i Göteborg. Risken är stor att man kraschar med Jonkanen som tittar på alla prylar i bilen. Pratar säkert i mobilen samtidigt. /nils 0 Citera
jonkanon Postad 9 augusti 2007 Författare Postad 9 augusti 2007 Risken finns ;) Men det gör den ju alltid å andra sidan :) Faktum är att jag kör en del bil (om än hyrd och om än inte i Göteborg) och telefon pratar jag inte i, stannar först eller tar det vid fikapausen :) Men akta dig för den dagen jag kommer till Stockholm för mässa :) Det går ju så jä*la fort, fyra filer och mycket enkelriktat :) Det är ju helförsäkrat i alla fall ;) /jon 0 Citera
jernby film Postad 9 augusti 2007 Postad 9 augusti 2007 Skicka ett mail när du kör i Stockholm. Skulle inte förvåna mej om du läser manus, pratar i telefon och kollar gps samtidigt ;) Navigera istället efter globen och stadshuset, kör du mittemellan hamnar du i vattnet ;) of topic blev det, ursäkta någon annan kan säkert svara dej om gps. /nils 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.