forstheim Postad 4 augusti 2007 Postad 4 augusti 2007 Hade tänkt skaffa en licens av Adobe Premiere 3.0 tills jag läste på en testsajt att programmet inte fungerar på vissa AMD-baserade PC-datorer. Låter helmärkligt. Vad har ni för erfarenhet av det här? Om det nu är så, vilket är i så fall det främsta alternativet till Premiere? 0 Citera
megawatti Postad 4 augusti 2007 Postad 4 augusti 2007 premire pro 2.0 är de andra alternativet. Men fungerar felfritt på min am2 4000+ 64bit, tror de menar ifall du har ett 64bitars system, som windows xp 64x eller Vista 64x. 0 Citera
Max_H Postad 4 augusti 2007 Postad 4 augusti 2007 Premiere Elements/Pro kräver SSE2-stöd vilket inte alla "äldre" AMD-processorer har. Vilken processor har du? /Max 0 Citera
forstheim Postad 5 augusti 2007 Författare Postad 5 augusti 2007 Premiere Elements/Pro kräver SSE2-stöd vilket inte alla "äldre" AMD-processorer har. Vilken processor har du? /Max Jag har en AMD Athlon 64 3200+ som jag kör på WinXP Pro. Vad står för ställer jag mig lite frågande inför..? Ovanstående processor uppgraderade jag datorn med för snart 2 år sedan. Den är ju alltså inte jättegammal precis, men i datorvärlden är den kanske en uråldrig typ.. 0 Citera
forstheim Postad 5 augusti 2007 Författare Postad 5 augusti 2007 Gjorde en liten sökning på nätet efter min processor och tyckte mig finna att den stöder SSE2. Däremot verkar senare processorer ha fått stöd även för SSE3. Men som sagt..det verkar alltså inte vara några problem att köra Adobe Premiere Elements 3.0 med grejorna jag har. Rätta mig om jag har fel.. 0 Citera
Max_H Postad 5 augusti 2007 Postad 5 augusti 2007 Nope - inga problem tror jag. Du kan ju ladda ner testversionen av PPro CS3 och kolla. Fungerar den så fungerar Elements. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.