Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hade tänkt skaffa en licens av Adobe Premiere 3.0 tills jag läste på en testsajt att programmet inte fungerar på vissa AMD-baserade PC-datorer. Låter helmärkligt. Vad har ni för erfarenhet av det här?

Om det nu är så, vilket är i så fall det främsta alternativet till Premiere?

Postad
Premiere Elements/Pro kräver SSE2-stöd vilket inte alla "äldre" AMD-processorer har. Vilken processor har du?

/Max

Jag har en AMD Athlon™ 64 3200+ som jag kör på WinXP Pro. Vad ™ står för ställer jag mig lite frågande inför..?

Ovanstående processor uppgraderade jag datorn med för snart 2 år sedan. Den är ju alltså inte jättegammal precis, men i datorvärlden är den kanske en uråldrig typ..

Postad

Gjorde en liten sökning på nätet efter min processor och tyckte mig finna att den stöder SSE2. Däremot verkar senare processorer ha fått stöd även för SSE3. Men som sagt..det verkar alltså inte vara några problem att köra Adobe Premiere Elements 3.0 med grejorna jag har. Rätta mig om jag har fel..

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...