Unknown1101 Postad 1 augusti 2007 Postad 1 augusti 2007 Titel: Il'Undir Voodooversion: 1 En sci-fi story skrivet delvis i litteratur-form av min kompis och mig ^^) Året är 2090, jordens och mänsklighetens framtid vilar på en skör tråd, naturen har till slut tagit sin rätt... Idén: Vi fick i uppgift att skriva ett spelsynopsis i skolan, så storyn skulle i själva verket bli ett spel, har skrivit mycket mer fast det är osammahängande och orkade endast göra om 2 sidor lite kvickt. Eftersom dagens spel mer och mer liknar film, så kan de bli både film, spel, roman =) Inspiration: (Doom 3, Halo, Quake 4, nyheter om utomjordliga fenomen, all uppståendelse om miljön) Lagt upp den här på voodoo, för att vill så hemskt gärna få kritik, ni vet hur man blir så uppjagad då man "tror" att min skrivit någontin bra! =) Skulle uppskatta om ni orkade läsa och bedöma, ge tips, konstruktiv kritik etc, (endast 2 sidor^^) [Varför titeln är Il'Undir... då måste jag skriva en hel del mer, för storyn är på sätt och vis komplicerad och tar många (överraskande) vändningar hittils är endast stommen uppe, skellet och köttet är det lång kvar till. ;) Fortsätter lägga upp mer om någon finner början intressant!VoodoofilmIlUndirVersion1.doc 0 Citera
V_IEES Postad 28 augusti 2007 Postad 28 augusti 2007 Mycket bra. Jag gillade verkligen det här manuset. Tror däremot inte att det blir så bra om ni skulle göra om den till film, (såvida ni inte skulle ha en enorm budget). Tror personligen att den passar bäst som bok, och det är ju också på det sättet den är skriven. Jag tycker personligen att det var väldigt bra skrivet och tyckte det var väldigt spännande, undrar hur det kommer att fortsätta, är väldigt intresserad av att få läsa en fortsättning. Kontruktiv kritik ville du ha, kan tyvärr inte ge så mycket, tyckte det var väldigt bra, Om jag får läsa mer kanske jag kan komma med mer kontruktiv kritik. 0 Citera
Unknown1101 Postad 29 augusti 2007 Författare Postad 29 augusti 2007 Tihih, Tack för den positiva kommentaren! :) Tja, min kompis är en "jäkel" på att skriva! Ska försöka fortsätta lite men den kommer säkerligen inte bli lika bra, som då han skrev... men då är det bra om jag personligen får konskruktiv kritik! ;) Tackar som tog sig tid att läsa! 0 Citera
giallo Postad 30 augusti 2007 Postad 30 augusti 2007 Nog tror jag att man kan göra en lägre budget film av detta. Jag gillade början mycket och skulle gärna själv ha gjort en långfilm av manuset. Hoppas att du postar resten av er Idé här också. Ska bli kul att läsa den. 0 Citera
V_IEES Postad 30 augusti 2007 Postad 30 augusti 2007 Nog tror jag att man kan göra en lägre budget film av detta. Jag gillade början mycket och skulle gärna själv ha gjort en långfilm av manuset. Hoppas att du postar resten av er Idé här också. Ska bli kul att läsa den. Håller i och för sig med om att det GÅR att göra en lågbudget film av manuset, däremot tror jag inte att den filmen skulle bli i närheten av lika bra som manuset är i bokform, därav min kommentar om det. 0 Citera
modellmattias Postad 11 september 2007 Postad 11 september 2007 mycket bra manus .. om du någon gång skulle spela in en film så ställer jag gärna up som skådespelare ,,så hör av dig 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.