Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En liten fråga i detta sammanhang...

Jag ser att priserna är väldigt förmånliga för studenter...

Jag ser också att de får använda produkterna för komersiellt bruk.

Min fråga är om jag skulle kunna köpa ett "CS3-paket" av en student och sedan själv använda det för komersiellt bruk, dvs trots att jag inte är student?

(Jag har ju isåfall köpt det av en student i "begagnat-skick"...)

Någon som vet med säkerhet vad som gäller?

Gissningar och spekulationer undanbedes.

Mvh

Joel.N

Postad

Sent svar (för att undvika gissningar och spekulationer):

Svaret är nej och ja.

Student-edition - NEJ. Endast för studentbruk och licensnumret är endast för den som inköpt licensen.

Education-box - JA. Men det stoppar samtidigt din kamrat från att köpa "samma" CS3-box (vilken det nu är) innan nästa release. (Detta, om någon inte räknat ut det, givetvis för att undvika "missbruk"... ;) .)

/Max

Postad
Sent svar (för att undvika gissningar och spekulationer):

Svaret är nej och ja.

Student-edition - NEJ. Endast för studentbruk och licensnumret är endast för den som inköpt liensen.

Education-box - JA. Men det stoppar samtidigt din kamrat från att köpa "samma" CS3-box (vilken det nu är) innan nästa release. (Detta, om någon inte räknat ut det, givetvis för att undvika "missbruk"... ;) .)

/Max

Tack för svaret.

Nu ska jag "bara" hitta en lämplig "kandidat", dvs en studerande som inte är filmintresserad...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...