Swe__ Postad 27 juli 2007 Postad 27 juli 2007 Hej. Jag har fått tag på ett par indiemusiker som har gått med på att göra musik till min nästa produktion och frågan är då: Behöver jag något sorts bevis för att jag får använda musiken i filmen? Johan 0 Citera
Joel.N Postad 27 juli 2007 Postad 27 juli 2007 Hej. Jag har fått tag på ett par indiemusiker som har gått med på att göra musik till min nästa produktion och frågan är då: Behöver jag något sorts bevis för att jag får använda musiken i filmen? Johan Hej! Rent juridiskt gäller även muntliga avtal, men dessa kan vara nästintill omöjliga att bevisa vid eventuella framtida tvister... Mitt råd är att ni helt skriver ett enkelt "avtal" som undertecknas av musikerna. Innehållet kan exempelvis vara så enkelt som följande; Ort & datum. -Härmed ger jag (musikerns namn) fria händer åt (ditt namn) att använda följande av mig komponerade låtar; (de aktuella låttitlarna) i sina filmproduktioner (-eller vad ni nu har kommit överens om), såväl för privat som i komersiellt bruk. kompositörens namnteckning... Lycka till Mvh Joel.N 0 Citera
Swe__ Postad 27 juli 2007 Författare Postad 27 juli 2007 Ja, det var så jag tänkte. Men tack, då får jag fixa fram ett litet avtal. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.