Chicke Postad 20 juli 2007 Postad 20 juli 2007 Hej! När jag ska exportera filmen till datorn från AE så väljer jag file-export. Där finns ett flertal format att välja mellan men vilket jag än tar blir kvaliten RIKTIGT DÅLIG, hur ska jag göra? :S /D 0 Citera
ThirddOracle Postad 22 juli 2007 Postad 22 juli 2007 Först vill jag veta vilket ditt mål är, eftersom man bör veta det innan man exporterar. Vill du ha en fil med superbra kvalitet men som knappt får plats på din HDD? Eller vill du ha dålig kvalitet men väldigt liten filstorlek? Ska den ut på DVD, upp på internet? Om vi säger att den ska upp på internet, så föreslår jag att du väljer en so har så bra kvalitet som möjligt inom gränserna för hur stor filstorleken får vara där du ska lägga upp den. Ett tips är att välja File => Export => Quicktime! Väl sedan codec: H.264. Kolla igenom alls inställningar också så att det blir rätt framerate, sätt kvalitet på högsta etc. 0 Citera
Chicke Postad 22 juli 2007 Författare Postad 22 juli 2007 Okej, tack för svar. Om man vill ha DVD kvalite på den, och 40 min blir cirka 300-400mb? 0 Citera
Joel.N Postad 22 juli 2007 Postad 22 juli 2007 Okej, tack för svar. Om man vill ha DVD kvalite på den, och 40 min blir cirka 300-400mb? Hej! Lösningen för dig är följande; Export - Välj AVI - Ändra inställningen till DV-Pal - välj även (under animering) 25 bildrutor per sekund, och dra sedan reglaget för komprimerare till kvalité Bäst. Därefter väljer du bildstorleken/formatet som filmen ska visas i, dvs 4:3 eller 16:9 På detta sätt får du den bästa/högsta kvalitén som du kan få om filmen ska brännas till en DVD. Lycka till Mvh Joel.N 0 Citera
ThirddOracle Postad 23 juli 2007 Postad 23 juli 2007 Du kan ju välja MPEG-2 DVD preset. Det är för exportering till DVD. Det rekommenderar jag. 0 Citera
Chicke Postad 24 juli 2007 Författare Postad 24 juli 2007 Okej bilden nästan fixad! Det hackar en del när jag spelar upp den färdiga "filmen", vet inte vad det beror på, kanske nån vet? Sen blir ljudet HEMSKT oxå..har testat att ändra inställningarna för ljudet men får det inte att funka... Går det att föra över filen till Adobe Premiere? För där blir det alltid perfekt när jag exporterar... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.