02simond Postad 18 juli 2007 Postad 18 juli 2007 Hej allihopa. Jag har haft problem med att Fånga video med min DCR-TRV30E förrut men nu är det ännu värre. Snarare sagt omöjligt att fånga video nu. Problemet är att badbollen kommer upp väldigt ofta då jag rör mig omkring och klickar i Log and Capture. Tex så tar det några sekunder innan play-knappen ser intryckt ut efter att jag tryckt på den. Sen syns videon väldigt sällan och när den väl syns så är den laggig. Jag har haft problem tidigare med att Fånga video med min DCR-TRV30E men då endast med några drop-frames ibland men sen jag bytte till FCP 6 så har det blivit mycket värre så att jag inte kan Fånga några klipp överhuvudtaget. Som vanligt så har jag stängt av alla program(förutom FCP), stängt av tillkopplade FireWire hårddiskar(inte kopplat ur kabeln, men det borde ju inte behövas) och även använt FCP Rescue 6. Jag testade med att importera importera i iMovie HD vilket fungerade perfekt så jag fattar verkligen inte varför det är sådana enorma problem i FCP (speciellt nu sen jag uppgraderat till nummer 6). ------------------------------------- Min dator och kamera: PowerMac G5 dual 1,8 ghz 2,5 gb ram Radeon 9800 Pro Alchemy TV DVR(tv-kort) Sony DCR-TRV30E ------------------------------------- Hemskt tacksam för all hjälp jag kan få. //02simond 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.