Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur är det att redigera HDV i Premiere Pro 2 och Vegas 7.0? Vilket är bäst?

Sen med HDV, är det bara att köra in kameran och sen bara "capture frames"? För jag har för mig att man måste fixa massa extra saker eller att det inte går...

/Pär

Postad

När det gäller Vegas så tar det HDV rätt av. Tror inte du behöver göra något speciellt. Däremot drar ju formatet en sablans massa mer hårddisk samt mer kräm av datorn när du arbetar med det.

Johan

Postad

Premiere Pro 2.0 eller CS3 tar också HDV rakt av. Därtill föredrar jag Adobes produkter då det är tätt knutna till varandra, lättare om man vill använda sig av After Effects och Photoshop etc. Men det är nog mycket en smaksak.

Just nu är jag leds på Adobe eftersom dess Premiere inte tycks vilja ta emot en ström via firewire med DVCPRO-HD. Dock inte sagt att Vegas för den sakens skull är bättre.

Postad

Just nu är jag leds på Adobe eftersom dess Premiere inte tycks vilja ta emot en ström via firewire med DVCPRO-HD. Dock inte sagt att Vegas för den sakens skull är bättre.

Intressant... Tror jag har samma problem. Sätter i videokamran men det finns ingen respons.

Tack för infon i alla fall.

Postad

Testade att koppla in HDV kamera till Vegas6 och det fungerade utan problem, problemet blir att vegas6 är alldeles för segt för att klippa HDV. Dags att uppgradera till Vegas7...

Det andra problemet är att det inte (native iallafall) kan göra scene detection vilket göt att jag får härliga 1h filer.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...