Gå till innehåll

Utkast: Izabella (26sid)


konserven

Recommended Posts

Titel: Izabella

Voodooversion: 1

 

Handling: Filmen handlar om en mycket udda tjej,Izabella.

Hon har det inte lätt hon är mobbad och går i självmordstankar.

Hon önskar att hon kom ifrån sina mobbare och hon träffar då få en underlig varelse i sitt badrum som för henne till ett annat land, där hon måste slåss för rättvisan.

 

Genre: Fantasy/Komedi Allting med Handdockor

 

Mitt första manus någonsin.

Är Glad för alla tips och kronstruktiv kritik (Jag tål kritik). Jag hoppas att ni kan hjälpa mig att både göra det bättre och mera finslipat.

Izabella - V1.1.doc

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kan säga så mycket som att det var en Novell från början som jag skrev i Skolan. Och som jag nu vill göra till film. Skulle vara så tacksam om någon skulle vilja skriva något om texten och vad som behöver förbättras.

Tack.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är nog lite semestertider, så det är nog därför saker är lite långsamma. Folk kikar mycket in som hastigast för att kolla läget lite snabbt, men stugor, korv och familj hägrar :)

 

Samma för mig tyvärr :(

 

Ge dig till tåls :)

 

jon

Länk till kommentar
Share on other sites

japp, kunde inte sova så då finns det inget bättre än att läsa manus ;)

Jag har läst det. Påminner lite om Narnia.Vart bra men nåra saker vart lite .. ja va ska man säga?

 

till ex Izabella har nyss kommit till platsen och har inte direkt märkt nåra onda gärningar av drottningen men hon är på direkten med på att slåss för att döda henne.

 

Samt borde inte Izabella stupa rätt så fort i strid me tanke på att hon var en mobbad tjej och ingen krigs veteran direkt, alltså borde kanske träna lite först?

 

Nåväl det vart kritiken. ta inte den allt för hårt.

Nu i efterhand tyckte jag det vart riktigt bra faktiskt. :D

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Sommarkatze: Jag har nu gjort några ändringar, tack så mycket för all hjälp med att reda ut några saker som jag själv också tyckte var ´´luddiga``

 

- Lite roligt att du tyckte att den var lite lik Narnia, har själv aldrig lä'st boken eller sett filmen, men jag vet ju vad den handlar om ungefär...

Min syster tyckte den var lik Trollkarlen från Oz...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...