peterfilm.se Postad 11 juli 2007 Postad 11 juli 2007 Tja har prod studio (education edition), twixtor, colorista och MB editors som köpta lagliga versioner installerade på min burk. Skall iväg några månader till Brasilien. Skulle vilja ta med programmen och pluginsen dit och installera på datorn jag kommer använda där (senare avinstallera om det hjälper?) när jag åker hem. Går det, och hur gör man det på bästa enklaste och lämpligaste sätt? Om det inte funkar med prod studio, villa jag i alla fall ha med pluginsen, hur gör jag. 0 Citera
Rogge Postad 11 juli 2007 Postad 11 juli 2007 Går det, och hur gör man det på bästa enklaste och lämpligaste sätt? Ja det fungerar. Ta med dig Production Studio och dina plug-ins och installera på plats i Brasilien. När du åker därifrån är det viktigt att du använder kommandot Transfer Activation som du skall använda innan du avinstallerar Production Studio och åker hem igen. Transfer Activation hittar du under valfri Help-meny i valfritt program i Production Studio. Glöm inte att ta med dig serienummer till dina plug-ins! :) Jag hade även avinstallerat dom plug-ins jag hade haft med mig innan jag åkte hem. 0 Citera
peterfilm.se Postad 13 juli 2007 Författare Postad 13 juli 2007 Ja det fungerar. Ta med dig Production Studio och dina plug-ins och installera på plats i Brasilien. När du åker därifrån är det viktigt att du använder kommandot Transfer Activation som du skall använda innan du avinstallerar Production Studio och åker hem igen. Transfer Activation hittar du under valfri Help-meny i valfritt program i Production Studio. Glöm inte att ta med dig serienummer till dina plug-ins! :) Jag hade även avinstallerat dom plug-ins jag hade haft med mig innan jag åkte hem. Tjena Rogge. Kanon. Det funkar alltså att installera Prod Studio (även min budget variant) på en till dator. (Jag kommer ta bort den igen när jag drar). Förklara gärna lite mer detaljerat vad Transfer Activation innebär. Kan prod studio funka lika bra här hemma sedan? Ang plugins. Kan jag ladda ner filerna igen på plats eller skall jag ta med mina. om jag laddar ner kan jag då använda mina lösenord och på så sätt ha plugginens registrerade samtidigt i Brasilien och hemma?! tanks Pete 0 Citera
Rogge Postad 13 juli 2007 Postad 13 juli 2007 Kanon. Det funkar alltså att installera Prod Studio (även min budget variant) på en till dator. (Jag kommer ta bort den igen när jag drar). Förklara gärna lite mer detaljerat vad Transfer Activation innebär. Kan prod studio funka lika bra här hemma sedan? När du installerar Production Studio får du installera den och aktivera den på två datorer. Du kan inte aktivera Production Studio på mer än två datorer samtidigt, dvs har du Production Studio aktiverat på två datorer och installerar på en tredje så kommer du inte att kunna aktivera på den tredje efterssom dina två aktiveringar redan är förbrukade. Använder du då Transfer Activation på en av dom två datorerna så kommer du att kunna aktivera Production Studio på den tredje utan problem. Du kan alltså aktivera Production Studio hur många gånger du vill, men du kan inte ha ditt exemplar aktiverade på mer än två datorer åt gången. Så vid ominstallation på samma dator får du inget problem vid aktivering även om det är 10:e gången du installerar om. Ang plugins. Kan jag ladda ner filerna igen på plats eller skall jag ta med mina. om jag laddar ner kan jag då använda mina lösenord och på så sätt ha plugginens registrerade samtidigt i Brasilien och hemma?! Ja, du kan ladda ner dom på plats och installera dom med dina serienummer utan problem. Registrera behöver du inte göra i Brasilien efterssom du redan har registrerat dom i Sverige. Jag är lite osäker på nu när jag tänker efter... Har man Colorista och/eller Magic Bullet installerat så vill AE och PPro ut på nätet varje gång man startar programmen. AE och PPro söker upp Redgiantsoftware och varför Redgiantsoftware vill bli kontaktade av alla sina kunder vet jag inte. Är det för statistik, för att se hur många kunder som använder deras pluggar och hur ofta dom gör det eller är det för att se om samma serienummer förekommer på flera datorer samtidigt? Jag tror att det inte du får några problem att installera dom i Brasilien, men kontakta http://www.redgiantsoftware.com och hör om det är ok. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.