Gå till innehåll

Dv kamera - Adobe Premiere - Dv kamera


michi_diaz

Recommended Posts

Hej!!

 

Har precis filmat färdigt en kortfilm som jag har hållit på med hela våren. Förde över filmem till Adobe Premiere 6.5 från min dv kamera med en fire wire kabel. Filmen är nu färdigredigerat, och jag vill överföra tillbaka filmen till Dv kameran.... Har försökt på alla möjliga sätt men inte lyckats. Dataskärmen blir bara svart när jag väl börjar med överföringen. Snälla någon, hjälp!!... Vad gör jag för fel? Kan någon förklara exakt hur jag ska gå till väga?... Glömde påpeka att min kamera har DV in/ut.

 

Mvh Micke

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag hade exakt det problemet under en tid, och det jag gjorde för att lösa det var följande;

Efter anslutning av kameran via Firewire går du in på EDIT --> Preferences --> Scratch disks and Device Control.

I rutan som kommer upp kontrollerar du att DV Device Control 2.0 är valt, och inte None. Klicka sedan på Options precis under. I den rutan du då får upp (vilket kan ta några sekunder) kan du välja vilken kamera du har. Har du tur finns din kamera med där. Det gjorde inte min (jag har en panasonic NV-DS30). Dock testade jag mig fram genom att välja mellan olika Panasonic-modeller, och lyckades till slut hitta en som är såpass lik min kamera att det fungerande. Var vaksam när du testar på om bilden plötsligt börjar hacka efter några minuters inspelning. Det har hänt mig några gånger för ett tag sedan, och det är mycket irriterande.

Hoppas att detta hjälper dig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har nu testat alla modeller som finns på menyn, utan resultat. Det är fortfarande svart. Jag har en Panasonic NV-DS65... Måste få ut filmen på bandet. Någon som har fler idéer?....

Länk till kommentar
Share on other sites

Har du kollat så att det verkligen inte kommit in något på kameran så att det inte bara är datorskärmen som är svart... För man kan ju välja om filmen skall visas på datorn eller ej under exportering??

 

Antagligen har du ju gjort det tänkte bara påpeka efter som det hade varit retligt om så var fallet...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...