megawatti Postad 8 juli 2007 Postad 8 juli 2007 Tjenare, mitt premire vill inte läsa in plug-in mappen, Visst är de AE plug-in men de har alltid fungerat enda tills idag. Lekte lite med ett projekt som jag sparade på skrivbordet, ist för min vanligamapp. Kan de ha något med det att göra? Edit: CS3 företag Plugin: Twixtor4 Frischluft Flair ReelSmart MotionBlur 0 Citera
Munthe Postad 8 juli 2007 Postad 8 juli 2007 Jag och alla andra i forumet vill tacka dig för att du talar om vilka verisoner av programmen du använder och vilken plugin det är du försöker installera. Tack! Och lycka till! :) 0 Citera
megawatti Postad 8 juli 2007 Författare Postad 8 juli 2007 Ja, just nu så anväder jag Premire CS3 företagsvertionen, Alla plugin har fungerat innan, bara för några dagar sedan, men slutade fungera igår, Grymmt irriterande. Pluggar: Twixtor4 Frischluft Flair ReelSmart MotionBlur Det är dom jag har, vissa av dom har jag installerade i AE men de ska väl inte ha betydelse? EDIT: Frågar en till sak, ska vara borta i 2 veckor, ska redigera på en rätt ny HP bärbar dator. 1.8ghz 512mb ram. Är CS1 mycke mindre krävande en CS 2? 0 Citera
Rogge Postad 8 juli 2007 Postad 8 juli 2007 Ja, just nu så anväder jag Premire CS3 företagsvertionen, Alla plugin har fungerat innan, bara för några dagar sedan, men slutade fungera igår, Grymmt irriterande. Prova att hålla ner Shift-tangenten under uppstarten av PPro. Eventuellt blir du ombedd att manuellt visa var dina plugins ligger. Dom ligger här: C:\Program\Adobe\Adobe Premiere Pro CS3\Plug-ins\en_US Vad är företagsversionen för version av Premiere Pro CS3? Det är dom jag har, vissa av dom har jag installerade i AE men de ska väl inte ha betydelse? Ja, det har betydelse. PPro letar inte igenom AE's mapp med pluggar under uppstart, iaf inte vad jag vet. Pluggar som finns till både AE och PPro måste alltså installeras var för sig. EDIT: Frågar en till sak, ska vara borta i 2 veckor, ska redigera på en rätt ny HP bärbar dator. 1.8ghz 512mb ram. Är CS1 mycke mindre krävande en CS 2? Du menar om CS3 är mer krävande än CS2? Jag kan för tillfället inte ge något exakt svar, men i vilket fall som helst så är 512MB RAM väldigt lite och du kommer att uppleva det som väldigt segt oavsett versioner. 0 Citera
megawatti Postad 8 juli 2007 Författare Postad 8 juli 2007 Prova att hålla ner Shift-tangenten under uppstarten av PPro. Eventuellt blir du ombedd att manuellt visa var dina plugins ligger. Dom ligger här: C:\Program\Adobe\Adobe Premiere Pro CS3\Plug-ins\en_US Vad är företagsversionen för version av Premiere Pro CS3? Ja, det har betydelse. PPro letar inte igenom AE's mapp med pluggar under uppstart, iaf inte vad jag vet. Pluggar som finns till både AE och PPro måste alltså installeras var för sig. Du menar om CS3 är mer krävande än CS2? Jag kan för tillfället inte ge något exakt svar, men i vilket fall som helst så är 512MB RAM väldigt lite och du kommer att uppleva det som väldigt segt oavsett versioner. 1: tack ska testa, Samma som farsan anväder på jobbet, säker vanliga, jag vet inte. 2: Samma pluggar är installerade på olika ställen, det var de jag menade, alltså jag har twixtor installerat både i AE och Ppro, det var de som jag undrade ifall de spelade någon roll 3: Nej jag menar precis vad jag skriver, CS1 och CS2 Hur stor är skillnade, prestandamässigt. Tänker inte dra in CS3 på den bärbara för de är på tok för tungt, Redan segt på denna dator. Edit1: Shift fungerade inte, testar igen. Kom bara upp nytt projekt utan välkommsskärmen 0 Citera
Rogge Postad 8 juli 2007 Postad 8 juli 2007 3: Nej jag menar precis vad jag skriver, CS1 och CS2 Hur stor är skillnade, prestandamässigt. Tänker inte dra in CS3 på den bärbara för de är på tok för tungt, Redan segt på denna dator. Jag kommer inte ihåg om det var några större skillnader i minimikrav mellan PPro 1.x och 2.0. PPro 1.x kommer iaf att kännas snabbare att jobba med efterssom det nya GUI:t i PPro 2.0 kan vara påfrestande segt på klenare datorer. Hur stor skillnaden är har jag inte 100%-ig koll på tyvärr. Edit1: Shift fungerade inte, testar igen. Kom bara upp nytt projekt utan välkommsskärmen Hum, jag får det inte att fungera i CS3 nu när jag provar heller faktiskt. I PPro 2.0 fungerar det och jag tror att det kan vara en bugg i CS3 som gör att det inte fungerar. Jag skall kolla vidare och se hur det ligger till. 0 Citera
megawatti Postad 8 juli 2007 Författare Postad 8 juli 2007 Jag kommer inte ihåg om det var några större skillnader i Hum, jag får det inte att fungera i CS3 nu när jag provar heller faktiskt. I PPro 2.0 fungerar det och jag tror att det kan vara en bugg i CS3 som gör att det inte fungerar. Jag skall kolla vidare och se hur det ligger till. Grymmt mannen! Tar väl och testar med båda, CS1 och CS2:an. Minns inte de var ett tag sedan, men funktionsmässigt, vad har inte CS2:an? 0 Citera
Rogge Postad 8 juli 2007 Postad 8 juli 2007 Minns inte de var ett tag sedan, men funktionsmässigt, vad har inte CS2:an? Vilka versioner menar du, PPro CS1 och CS2 finns inte. PPro 1.0, 1.5, 1.5.1 samt 2.0 finns. Det är först nu PPro vart CS iom att CS3 kom. :) (Trots detta använde jag själv CS2 när jag menade PPro 2.0 tidigare i tråden... ) Anledningen till frågan är att jag förmodar att frågan gäller vad Premiere Pro 2.0 har som inte version 1.x har, eller? 0 Citera
megawatti Postad 8 juli 2007 Författare Postad 8 juli 2007 Vilka versioner menar du, PPro CS1 och CS2 finns inte. PPro 1.0, 1.5, 1.5.1 samt 2.0 finns. Det är först nu PPro vart CS iom att CS3 kom. :) (Trots detta använde jag själv CS2 när jag menade PPro 2.0 tidigare i tråden... ) Anledningen till frågan är att jag förmodar att frågan gäller vad Premiere Pro 2.0 har som inte version 1.x har, eller? precis förlåt mig, Ppro 1.x och 2.0 naturligtvis. Vad är skillnaden ? 0 Citera
Rogge Postad 8 juli 2007 Postad 8 juli 2007 precis förlåt mig, Ppro 1.x och 2.0 naturligtvis. No problemo! :) För att se vad som är nytt i PPro 2.0 och därmed skiljer mellan PPro 1.x och 2.0, tryck på F1 och klicka på Whats New så får du upp alla stora nyheter. :) 0 Citera
megawatti Postad 8 juli 2007 Författare Postad 8 juli 2007 Tänkte mer innan jag installerar dem så vill jag veta ;) Mer generelt då? Den största skillnaden jag har märkt med CS3 är att Speed-Remaping tex. 0 Citera
Rogge Postad 8 juli 2007 Postad 8 juli 2007 Tänkte mer innan jag installerar dem så vill jag veta ;) Mer generelt då? Den största skillnaden jag har märkt med CS3 är att Speed-Remaping tex. Jag har lite dåligt med tid just nu: Adobe Premiere Pro CS3 - What's New 0 Citera
Munthe Postad 9 juli 2007 Postad 9 juli 2007 Rogge - enmanssupporten. Här kan man läsa på lite om Premiere Pro och skillnader mellan versionerna: http://en.wikipedia.org/wiki/Adobe_Premiere_Pro Just sånt där som att lista saker i applikationer och ge övergripande beskrivningar är lite tidskrävande och känns lite onödigt när det finns så otroligt matigt marknadsföringsmaterial att ta del av på nätet. Förutom utvecklarnas egna sidor finns det mängder av recensioner på nätet som beskriver för och nackdelar gentemot tidigare versioner. Surfa in på Adobe.se vetja och kolla igenom innehållet lite. 0 Citera
megawatti Postad 9 juli 2007 Författare Postad 9 juli 2007 Okey, det var mer av en sido-fråga, Så tillbaka till orginalfrågan, Varför vill inte premire ladda mina plug-in? (tack rogge du har vart till stor hjälp hitils!) 0 Citera
Rogge Postad 9 juli 2007 Postad 9 juli 2007 Så tillbaka till orginalfrågan, Varför vill inte premire ladda mina plug-in? Hittar du dina pluggar i filen Plugin Loading.log och raden The plugin was successfully loaded from the registry under namen? Plugin Loading.log ligger här: C:\Documents and Settings\Ditt Användarnamn\Application Data\Adobe\Premiere Pro\3.0 0 Citera
megawatti Postad 9 juli 2007 Författare Postad 9 juli 2007 Den hittar inget av mina plugin, sökte på Twixtor45 ReelSmartMotionBlur2.aex Volumetrics.aex men inga resutlat, what so ever. Edit, det löste sig, la alla plugin i en map som jag döpte till "nymap", så nu fungerar de. Vad kul, har installerat om dom, bytt namn på dem. Woho, svaret är lättare en man tror haha. Tack alla! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.