Gå till innehåll

Manus: Flickan (20 sidor)


filmnisse

Recommended Posts

Titel: Flickan

Voodooversion: 1

 

Handling: Annika bor hemma med sin ständigt berusade pappa. Hennes mamma och syster är döda och den enda vän hon har är en docka. Polisen försöker klara upp ett relativt simpelt fall, men det är mer komplicerat än de anar.

 

Mitt tredje manus någonsin. Mitt första var knappt en historia, utan mer skämt på skämt. Mitt andra manus, som var ett drama, föll ihop som ett korthus. Dessa var originalmanus och den här gången ville jag arbeta efter en förlaga. Den här historien är baserat på ett kort teatermanus av Megan Jones. Hon var vänlig nog att ge rättigheterna efter att hon hört mina tankar om hennes historia och min vision om den.

flickan.hampus-lager.v7.pdf

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 veckor senare...

hmm, fattade inte ^^;

 

en flicka leker med sin docka som heter Caroline, pappan misstänkt för mordet på mamma och ngn Emma, Emma dyker upp från ingenstans, polisen dödar pappan, och de besöker en grav där det står "Anna" och "Caroline"?

 

Är ju bara en vanlig dramastory, finns många fulla pappor som mördar sina fruar och slår sina barn =)

 

Annars var det bra skrivet! Men... inte så nyskapande... tror jag, fast andra kanske tycker annorlunda! =)

 

Eller så har jag inte fattat allt med storyn, kanske du kan hjälpa mig på traven ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...