PeWi Postad 23 juni 2007 Postad 23 juni 2007 Hej dar. Har en ganska enkel fraga som jag skulle vilja fa svar pa, da jag har gatt och undrat pa det ett tag nu. Hur blir folk inskrivna pa IMDB? Jag menar hur regissorer, crew, skadespelare m.m, hur dom skrivs in dar? For det ar ju knappast dom sjalva som gor det men isadana fall vem ar det som gor sadant? Eller kan man gora det sjalv? Nej jag menar inte hur folk blir medlemar pa IMDB utan hur information om folk kommer dit. Tack pa forhand 0 Citera
Lasse_laser Postad 23 juni 2007 Postad 23 juni 2007 Hur filmen kommer dit vet jag inte, men jag antar det är samma sätt som med personer. När väl filmen är där är det bara att be dom lägga till ditt namn där det ska vara - via ett gränssnitt. 0 Citera
Luzer Postad 23 juni 2007 Postad 23 juni 2007 Vet inte om man kan lägga till sig själv. Men det är inga som hellst problem att uppdatera sin info om man väl är där. Och det kan man inte räkna med att producenterna gör, det är mer upp till en själv. Alla som har konto (som är gratis) på imdb kan göra alla möjliga uppdateringar om allt, sen vet jag inte hur eller vem dom kollar med om det stämmer eller inte. Brukar ta mellan ett par dagar till nån vecka innan det visas på sidan. 0 Citera
Gäst KevinS Postad 23 juni 2007 Postad 23 juni 2007 Man kan anmäla sig själv. Gäller det en person så ska du nog använda: http://resume.imdb.com/ 0 Citera
PeWi Postad 23 juni 2007 Författare Postad 23 juni 2007 Ok. Sa om man ar skadespelare eller ar med i nagon del av en filmproduktion sa hamnar man pa imdb och kan sedan andra sidan sjalv? Det kostar ju att skaffa en sida. Lite synd faktiskt. Men alltsa om man nu ar skadespelare eller ar med i castingen, far man da en sida gratis eller? 0 Citera
Luzer Postad 23 juni 2007 Postad 23 juni 2007 Det kostar om man vill ha kort å grejer, men prova att bara ta "resume" och se om det är gratis. Pewi -> Bara för du är med i en produktion som läggs upp på imdb betyder det inte att du hamnar där, det är inte ofta som dom lägger upp hela teamet och alla skådespelare. Bara "det viktigaste". Men har du kommit med EN gång så har du redan en egen sida som du sedan kan uppdatera. Du kan dock inte lägga till foto etc utan att betala för det. Men att lägga till andra produktioner som du varit med i är inga problem, så länge dessa finns med på imdb då (skulle jag tro?). 0 Citera
Gäst KevinS Postad 23 juni 2007 Postad 23 juni 2007 Bara en resume tror jag inte kostar något. Sen om den godkänns är en annan sak. Det samma gäller för produktioner, de vill ofta ha bevis på att den verkligen existerar som tex vunnit nån tävling eller står omtalad på nån sida (inte enda beviset som funkar, bara exempel) så att varje filmmakare som vet var record knappen är inte lägger upp egna credits på vad som helst 0 Citera
Lasse_laser Postad 23 juni 2007 Postad 23 juni 2007 Att lägga till sitt namn är gratis, men bild eller mer info kostar. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.