Gäst KevinS Postad 20 juni 2007 Postad 20 juni 2007 Är det möjligt att panorera i datorn mellan två olika klipp och få det att se ut som om det var filmat så på platsen eller måste man göra detta redan när man filmar? Filma pers A Filma pers B Sätt in klippen efter varandra i timeline och sen få det att se ut som man helt enkelt vände kameran från pers A till pers B. Hoppas jag förklarat tydligt nog. 0 Citera
Stefan_holst Postad 20 juni 2007 Postad 20 juni 2007 Är det möjligt att panorera i datorn mellan två olika klipp och få det att se ut som om det var filmat så på platsen eller måste man göra detta redan när man filmar? Filma pers A Filma pers B Sätt in klippen efter varandra i timeline och sen få det att se ut som man helt enkelt vände kameran från pers A till pers B. Hoppas jag förklarat tydligt nog. Ja det går att paorera mellan två klipp i videocomponeringsprogram som Adobe After Effect. Men som du beskriver det så kommer det att se knas ut. Använd kameran istället. 0 Citera
Gäst KevinS Postad 20 juni 2007 Postad 20 juni 2007 Kamera hade blivit mycket enklare ja, Undrade bara ifall jag inte skulle ha en kameraman till mitt förfogande. Dessa undranden evolverade till sist till en idé om att göra en panorama bild som sen glider förbi 'Bilden' och på så sätt ger intrycket av panorering. Om detta hade funkat är en helt annan sak. 0 Citera
megawatti Postad 21 juni 2007 Postad 21 juni 2007 du kan ju lägga till ett "swich" ljud.. Skapa en horitionel blur som siger snabbt.. likadat på klipp nr2 så ser de lite ut så. 0 Citera
Stefan_holst Postad 21 juni 2007 Postad 21 juni 2007 Kamera hade blivit mycket enklare ja, Undrade bara ifall jag inte skulle ha en kameraman till mitt förfogande. Dessa undranden evolverade till sist till en idé om att göra en panorama bild som sen glider förbi 'Bilden' och på så sätt ger intrycket av panorering. Om detta hade funkat är en helt annan sak. Jag kanske missuppfattar dig men om person A och person B har helt olika bakgrunder, bakom sig, så kommer det inte att upplevas som en panorering hur du än gör. Varför kan du inte vrida runt kameran mellan A och B, är du själv en av dessa personer? 0 Citera
Gäst KevinS Postad 21 juni 2007 Postad 21 juni 2007 Nä det är klart, personerna är i samma rum. Jag är båda karaktärerna. Som sagt, det var bara en nyfiken undring. Om det inte funkade med dator så blir det helt enkelt med kameran istället. Tror dock fortfarande att panorama bilden kanske hade funkat. Jag tror jag provar båda faktiskt. Ena för säkerhet den andra för nyfikenhet. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.