taktikal Postad 16 juni 2007 Postad 16 juni 2007 jag har ett problem som jag inte förstår mig på. När jag importerar ljud och musikfiler och drar ner dem i timelinen, renderar den för playback och sedan lyssnar på den. Så knastrar den och låter skit. ungefär som att den går trögt liksom. det är samma sak för AIFF och MP3 filer. knastrar och hackar lika mycket. någon som haft samma problem? 0 Citera
barnholdt Postad 17 juni 2007 Postad 17 juni 2007 När du gjort om dina filer till AIFF, har du då gjort dem till AIFF, 48 Khz, 16-bit? Fixa en droplet (staving?) från Compressor som du lägger på skrivbordet och helt enkelt drar alla dina ljudfiler till som ska konverteras till att passa FCP. Så behöver du bara fixa inställningarna en gång och har alltid denna process ett mus klick bort. 0 Citera
taktikal Postad 17 juni 2007 Författare Postad 17 juni 2007 ok.. jag ska testa det direkt.. du menar alltså att jag koverterar med hjälp av compressor och inte ett externt ljudediterinsprogram som tex peak ( vilket jag har gjort nu och resultatet blev ju som sagt knaster) jag förstår inte direkt vad som menas med droplet men jag tar reda på det.. tack för hjälpen ! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.