Hans_Parmesan Postad 15 juni 2007 Postad 15 juni 2007 Funderar på att skaffa en talkbox, som ett alternativ till en vocoder, nu till frågan: Jag har hört att tänderna kan ramla ut om man använder den för mycket och jag antar att det är sant, men kan nån förklara varför det blir så? Tack på förhud:birp 0 Citera
Christian van Caine Postad 19 juni 2007 Postad 19 juni 2007 Haha, nej, det kan dom inte :-) En talkbox funkar som så att det går en fet slang från boxen som du antingen kan ha i munnen (inte att rekomendera eftersom den både blir äcklig & jobbig att jobba med), eller gaffa fast under micken med änden ungefär två centimeter längre än micken. Vad som kommer ut ur slangen är, av ganska uppenbara aukustiska själ, snällare för munnen än vad som kommer ur stämbanden, men båda ljuden formas av resonansen i munhålan. Själv föredrar jag vocoders, men det är en ren smaksak. 0 Citera
Hans_Parmesan Postad 20 juni 2007 Författare Postad 20 juni 2007 Tack, då vet jag. Var bara lite orolig och ville inte tro på det nu när man hittat nåt så roligt. Hittat en för 900:-, är det billigt tycker du? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.