Gå till innehåll

Premiere CS3 och CineForm codec - Vill inte spela upp timeline

Recommended Posts

Postad

Jag har ett väldigt konstigt problem.

När jag importerat klipp i Premiere så kan jag kolla på de enskilda klippen och klippa med in/out points i Source-fönstret, men när jag lagt flera klipp i timeline och vill spela upp hela sekvensen så hoppar markören bara till slutet av det sista klippet.

Två gånger har jag lyckats få den att spela upp hela sekvensen, men alla andra gånger vill den inte, och jag kan inte hitta något som helst mönster i när programmet väljer att samarbeta. Omstart av programmet, omstart av datorn, förminskning från 1080p till 720p, inget hjälper.

Är det någon annan som upplevt samma eller liknande problem, eller nån som bara har ngt förslag eller galen ide på hur man kan hitta någon lösning?

All respons är välkommen.

Hårdvaran är f.ö. Core2Duo T7200 (2ghz), 1gb ram, 500mb ext. hårddisk, ATI X1700 grafik, och allt körs på Windows Vista utan XP-kompatibelt läge.

Det bör tilläggas att detta är första projektet jag klipper i HD, och att SD-redigering i CS3 utan extern codec har fungerat utmärkt tidigare.

Postad

Har läst om det där fenomenet med just Cineform-klipp, men det är oftast beroende av en felinstallation av Aspect HD (eller vilken du nu använder). Ett problem kan vara att du rimligen kör CS3 betan som är en flera måndader gammal betaversion plus att det funnits lite buggar i Cineforms installationsprogram som gjort att komponenter hamnat på fel ställe i just CS3-versionen.

Kör du Aspect HD eller bara Cineform-codec klipp? Det KAN mao vara så att du måste vänta på att CS3 släppts innan det fungerar.

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...