Creator Posted June 5, 2007 Posted June 5, 2007 Hej, jag har en dator med en SATA-hårddisk i, men jag vet inte om det är en SATA 1 eller SATA 2. Därför undrar jag om det gör någon skada om jag köper en hårddisk som är 2 (om jag har 1) eller tvärtom. Jag hoppas att ni förstår. Sedan undrar jag om det spelar så stor roll om man råkar ha två hårddiskar med två olika märken i datorn. Tack på förhand, Martin 0 Quote
Max_H Posted June 5, 2007 Posted June 5, 2007 Det kan göra men det är en extremt liten chans att det ställer till problem. S-ATA 1 anslutningar i datorn kan ansluta S-ATA 2 diskar, som då går i S-ATA 1 fart, och tvärtom. Jag har varit med om jobbiga fall där ex Promise RAID kotroller för S-ATA 2 inte gillar Seagate Barracuda S-ATA 1 diskar osv, men det är nog högst sällsynt. /Max 0 Quote
Creator Posted June 6, 2007 Author Posted June 6, 2007 Okej, tack så mycket. Men om det av någon anledning ställer problem när jag har satt in hårddisken i datorn, kan man skicka tillbaka den då? 0 Quote
barnholdt Posted June 9, 2007 Posted June 9, 2007 Okej, tack så mycket. Men om det av någon anledning ställer problem när jag har satt in hårddisken i datorn, kan man skicka tillbaka den då? Den frågan bör du nog ställa till den du tänker köpa din nya disk av. 0 Quote
Recommended Posts