Gå till innehåll

inlärda rörelser


Recommended Posts

Tjenare

 

 

 

Jag ska medvärka i en film som ska filmas här i Irak. Och filmen ska handla om några terrorister som tar över en teater, Och det ska vara åtta terrorister.

 

filmen ska börja filmas om två månader. Och jag behöver mycket tips och hjälp angående koreografi.

 

Och filmen ska filmas med en kamera. Och jag vet att det kommer att vara grymt jobbigt med filmandet.

 

jag ska senare slå ett exempel som jag hoppas att få ett bra svar och så klart kanske kan hjälpa mig. Jag vill att filmen ska vara grymt bra filmat särskilt när dom tar in sig i teatern och tar över den och då så vill jag att det ska tas från olika vinklar och mycket helbilder lika mycket som halv och närbilder. Och så sklart så är det inte bara terroristerna som ska springa runt det ska vara vanliga människor som oxå ska springa runt.

 

Så när det gäller koreografi så tror jag att om jag vill att filmen ska vara nästa nästa lika bra filmat som Black Hawk Down så tror jag att rörelserna måste vara 100% inlärda och då menar jag var enda rörelse.

 

 

Så vad tycker ni, Tänker jag rätt eller inte.

 

 

Black Hawk Down var exemplet som jag ville slå. Många av er har ju säkert sett Filmen, och då kommer ni i håg alla krigs scenerna eller vad det kallas, jag tror att det är omöjligt att Ridley Scott filmade alla krigs scenerna med en kamera, hur många kameror minst tror ni att han använde när han filmade alla krigs scenerna i filmen. Och om han anväde flera kameror behöver skådespelarna lära sig koreografiska rörelser.

 

 

 

Så nu när ni har fått en bild av hur våran filmen ska vara och hur den ska vara filmas att filmen ska filmas med en kamera hur tror ni att inlärningen av rörelserna ska vara och vad ska man tänka på när det gäller koreografiska rörelser särskilt i våran film.

 

 

jag tackar er för hjälpen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej! Det låter som ett väldigt märkligt projekt.

 

Hur menar du att skådepelarnas rörelser måste vara "koreograferade"? Normalt repeterar man det som ska göras så att alla vet var dom ska och vad dom ska göra. Det handlar kanske snarare om att regissören bör tänka igenom exakt vad han behöver. För en skådespelare behöva egentligen bara tydliga instruktioner.

 

Mängden kameror man behöver beror på lite olika faktorer. Främst tid. Det tar längre tid att göra masscener med en kamera, men det går det också.

 

Sedan funderar jag på vad du menar med att scnerna ska bli snyggare än Black Hawk Down. Då undrar jag tekniskt vad du har att jobba med. Black Hawk Down är inspelad på 35mm. Det går självklart att komma väldigt lång med videoutrustning om man har järnkoll på vad man håller på med.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har absolut inte sakt att filmen ska vara snyggare filmat än Black Hawk Down. Läs igen, det jag sa var att jag ville att filmen ska vara coolt filmat alltså med snabba klipp, nästan nästan som filmen Black hawk Down. jag har inte sakt att film kvaliteten ska vara som 35mm absolut inte.

 

Koreografi, betyder det inte inlärda rörelser, jag ber om ursäkt att om jag har förstått ordet fel.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...