Jump to content

Recommended Posts

Posted

jo, håller på att spela in en liten dokumentär där jag intervjuar folk via en webbkamera. har en kamera(AG-DVC30) som jag spelar in bilden med och en mic som spelar in ljudet. Men ljudet blir inte så bra som jag har tänkt mig, utan försöker hitta en lösning där jag kopplar ljudet direkt till kameran från min powerbook. Har försökt med en miniplugg-koppling mellan ljudutgången och ljudingången (micingången) på kameran, men det blev inget ljud. Någon som har en bra lösning?

kameralänk http://forum.voodoofilm.org/register.php?a=act&u=6866&i=83752137

Posted
jo, håller på att spela in en liten dokumentär där jag intervjuar folk via en webbkamera. har en kamera(AG-DVC30) som jag spelar in bilden med och en mic som spelar in ljudet. Men ljudet blir inte så bra som jag har tänkt mig, utan försöker hitta en lösning där jag kopplar ljudet direkt till kameran från min powerbook. Har försökt med en miniplugg-koppling mellan ljudutgången och ljudingången (micingången) på kameran, men det blev inget ljud. Någon som har en bra lösning?

kameralänk http://forum.voodoofilm.org/register.php?a=act&u=6866&i=83752137

Varför inte spela in ljudet separat, och sedan lägga på ljudet ihop med filmen i ditt redigeringsprogram istället?

lycka till.

Mvh

Joel.N

Posted

tack för svaret! vilket sätt tror du är bäst att spela in ljudet separat? Kan man t.ex. använda Audiohijack och spela in ljud från skype? vill försöka förlora så lite som möjligt av ljudkvalitén från webchatten, med tanke på att den redan är så pass låg....